font_preload
PL / EN
Alert 24 kwietnia, 2017 godz. 13:00   
REDAKCJA

ARP na targach Hannover Messe

Ursus samochód elektryczny fot. Agencja Rozwoju Przemysłu

Ponad 200 polskich przedsiębiorstw prezentuje swoją ofertę podczas tegorocznych targów Hannover Messe, których Polska jest krajem partnerskim. Na tej największej i najważniejszej na świecie imprezie przemysłowej swoją ofertę prezentują spółki i instytucje z Grupy PFR, w tym Agencja Rozwoju Przemysłu.

– Targi Hannover Messe, to bardzo dobra okazja dla każdej firmy, która ma interesującą ofertę, chce ją zaprezentować międzynarodowemu audytorium i nawiązać współpracę. Dlatego Agencja Rozwoju Przemysłu, jako jedna z kluczowych polskich spółek wspierających rozwój przemysłu zarówno w branżach tradycyjnych, jak i innowacyjnych technologii aktywnie uczestniczy w tym wydarzeniu. Prezentujemy na Hannover Messe m.in. potencjał inwestycyjny zarządzanych przez nas Specjalnych Stref Ekonomicznych – TSSE EURO-PARK WISŁOSAN i SSE EURO-PARK MIELEC. Cieszy nas, że debiutuje na targach najnowszy produkt spółki Ursus. Elektryczny samochód dostawczy to efekt współpracy z ARP. Liczymy, że targi hannowerskie, których Polska jest krajem partnerskim, zaowocują w przyszłości ważnymi umowami inwestycyjnymi – powiedział prezes ARP Marcin Chludziński.

Najnowszy produkt Ursusa, czyli  elektryczny samochód dostawczy jest jedną z ciekawszych ofert podczas targów. Projekt wydruku karoserii pojazdu dostawczego realizowany na zlecenie URSUS S.A. przez Radomskie Centrum Innowacji i Technologii – spółkę należącą do ARP i działającą pod marką Infinitech 3D – jest jednym z największych wydruków dotychczas realizowanych w Polsce. Obejmował on przeprojektowanie modeli powierzchniowych, wydruk oraz częściowe przygotowanie elementów pod dalsze prace wykończeniowe. Wydruk w technologii SLA (Stereolitografia) trwał przeszło 720 godz. Takie tempo było możliwe dzięki zastosowaniu jednej z największych na świecie drukarek 3D w tej technologii. Dzięki doświadczonej załodze Infinitech 3D i światowej klasy parku maszynowemu przy użyciu technologii przyrostowych  wykonano  prototyp pojazdu na skalę i w czasie do tej pory nieosiągalnym.

Hasłem tegorocznych targów Hannover Messe 2017 jest „Integrated Industry – Creating Value”. Idea ta łączy w sobie różne tematy związane np. z cyfryzacją produkcji (Industry 4.0) czy efektywnością energetyczną. Wpisują się w nią także działania polskiego rządu, wskazane w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, w szczególności dotyczące reindustrializacji i innowacyjności. Z kolei hasło przewodnie polskiej obecności na targach w Hanowerze, jako kraju partnerskiego brzmi SMART MEANS POLAND. Łącznie podczas wystawy zaprezentuje się ok. 200 polskich przedsiębiorstw, w tym start-upy.

Polskie stoisko narodowe obejmuje ponad 1,2 tys. m2 swoje innowacyjne produkty i rozwiązania przedstawiają oprócz Ursus Bus również Solaris Bus & Coach, Transition Technologies, Saule Technologies, Ekoenergetyka-Polska, DT Poland, Zortrax, Medcom, H. Cegielski – Poznań oraz TMA Automation. Ofertę dla zagranicznych inwestorów prezentują również zarządzane przez ARP Specjalne Strefy Ekonomiczne, w tym SSE EURO-PARK MIELEC i TSSE EURO-PARK WISŁOSAN.

Targi w Hanowerze to doskonała okazja do promocji polskiej gospodarki i budowania silnych polskich marek w dziedzinie wysokich technologii. Ministerstwo Rozwoju i Agencja Rozwoju Przemysłu postanowiły dodatkowo pokazać krajowy potencjał w formie krótkiego spotu. Głównym zamysłem inicjatorów filmu było pokazanie rozwoju innowacyjnych technologii. Realizacji tej idei służyło metaforyczne pokazanie „myśli” – nauki, od której wszystko się zaczyna, po kolejne zaawansowane technologie, jak choćby fotowoltaika, drukarki 3D firmy Zortrax, skończywszy na już rozpoznawalnych w świecie  polskich markach, jak URSUS, Solaris czy PKN Orlen.

Agencja Rozwoju Przemysłu