Chludziński: ARP wspiera kampanię społeczną w sektorze gier wideo

1 lutego 2017, 14:30 Innowacje

– Chcemy aktywnie uczestniczyć w rozwoju branży gier wideo. Zależy nam na tym, aby młodzi, utalentowani ludzie mieli jak najlepsze warunki do rozwoju i w konsekwencji mogli pracować w kraju. Dlatego wspieramy inicjatywy społeczne, których celem jest popularyzowanie nie tylko samego grania, ale i sztuki tworzenia gier. Cieszymy się, że wspólnie z resortami: Rozwoju, Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Cyfryzacji, a także Fundacją Indie Games Polska możemy uczestniczyć w projekcie niezwykle ważnym dla polskiego rynku gier – powiedział prezes Marcin Chludziński, podczas uroczystości inaugurującej kampanię społeczną „programuj.gov.pl”.

Marcin Chludziński, prezes KGHM. Fot. KGHM
Marcin Chludziński, prezes KGHM. Fot. KGHM

Celem programu jest pokazanie gier wideo z bardziej kreatywnej perspektywy. Zdaniem organizatorów gry to nie tylko forma rozrywki, czy sposób na spędzenie czasu, ale także możliwości tkwiące w samym procesie programowania i tworzenia wirtualnej rzeczywistości. W efekcie projektu ma zostać uruchomiona strona internetowa, dedykowana sektorowi gier, na której znajdą się wszystkie informacje na temat aktualnych projektów realizowanych w tej dziedzinie, otwartych konkursów, a także baza instytucji związanych z branżą.

Program wspierają MNiSW, Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Cyfryzacji, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Fundacja Indie Games Polska oraz Warszawska Szkoła Filmowa. ARP jest partnerem wydarzenia.

– Szacuje się, że w Polsce aktywnie działa ok. 300 firm produkujących gry wideo. Wartość tego rynku w minionym roku wyniosła prawie 440 mln dolarów – te liczby świadczą o ciągle rosnącym potencjale branży. W ARP staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom rynku, dlatego wspólnie z Uniwersytetem Śląskim i powiatem cieszyńskim powołaliśmy ARP Games. Spółka obecnie prowadzi nabór do konkursu dla młodych programistów, których pomysły będą miały szansę realizacji – dodał prezes Chludziński.

ARP jest także partnerem reprezentacji 15 stypendystów Fundacji Indie Games Polska, którzy na przełomie lutego i marca wyjadą do San Francisco na jedno z największych na świecie wydarzeń związanych z branżą gier wideo – Game Developers Conference. Partnerami projektu są także Instytut Polski w Nowym Yorku, Game Industry Conference oraz Urząd Miasta Poznania. W siedzibie Agencji Rozwoju Przemysłu odbyły się warsztaty szkoleniowe dla stypendystów Fundacji IGP.

– IGP powstało zaledwie rok temu, jako oddolna inicjatywa ludzi z branży gier. Pierwszy w historii udział polskich stypendystów w Game Developers Conference to nasz kolejny międzynarodowy projekt, po sukcesie polskich stoisk na najważniejszych targach gier: w Kolonii – Gamescom, Seattle – PAX West czy Tokyo Game Show, nadszedł czas na podbój San Francisco. Tym bardziej, że udział w tym wydarzeniu to spełnienie marzeń każdego polskiego gamedevelopera. Bardzo się cieszę, że udało nam się uzyskać sfinansowanie projektu, takie wsparcie jest zawsze niezwykle potrzebne mniejszym podmiotom z sektora gier. Obecnie pracujemy już nad kolejnymi realizacjami, planujemy między innymi program akceleracyjny – powiedział Jakub Marszałkowski, członek Rady Fundacji IGP.

Spotkanie w Warszawskiej Szkole Filmowej zgromadziło wiele osób związanych z branżą gier wideo. Uczestnicy mogli przetestować sprzęt do wirtualnej rzeczywistości oraz najnowsze gry produkcji 11bit studios. Specjalną atrakcją był koncert zespołu Percival, twórców muzyki do gry Wiedźmin 3. Wieczór zakończył #TweetupGame z udziałem ministra nauki i szkolnictwa wyższego Jarosława Gowina, minister cyfryzacji Anny Streżyńskiej i wiceminister resortu rozwoju Jadwigi Emilewicz.

ARP