Bator: Dworce PKP czeka segmentacja

5 stycznia 2015, 12:12 Infrastruktura

(ISBnews)

Polskie Koleje Państwowe (PKP) opracowują nową wersję strategii dworcowej, poinformował członek zarządu PKP Jarosław Bator.

– Opracowujemy nową wersję strategii, której głównym celem jest efektywne zarzadzanie dworcami kolejowymi, współpraca z ministerstwem, władzami miast, czy zarządcami komunikacji miejskiej – powiedział Bator podczas konferencji ISBnews. Zaznaczył że dworce czeka segmentacja na m.in. premium, sezonowe, aglomeracyjne i regionalne. „Dla każdego będzie określony zakres usług tzw. koniecznych, dodatkowych, kwestia komercjalizacji, ochrony, czy serwisu. Nowa strategia usankcjonuje te zmiany – podkreślił członek zarządu PKP. Przypomniał, że PKP są dysponentem sieci 2,3 tys. dworców w Polsce i dążą do tego, by te obiekty mogły się w znacznym stopniu samofinansować. – Nie dostajemy żadnych dotacji na utrzymanie sieci dworców, finansujemy je ze środków własnych. Wiadomo, że niektóre dworce będą trwale nierentowne. Chodzi jednak o optymalizację zarządzania tą siecią obiektów – podsumował Bator.