Energa wyznaczy trendy w krajowej energetyce dzięki innowacyjnej „mapie drogowej”

27 kwietnia 2018, 13:45 Alert

Energa planuje ogłosić Strategiczną Agendę Badawczą w III kwartale 2018 roku. Dokument określający kierunki badań, rozwoju i innowacji w Grupie, pozwoli jej skupić się na najbardziej atrakcyjnych działaniach obszaru B+R+I.

fot. Energa

Strategiczna Agenda Badawcza (SAB) to dokument mający charakter „mapy drogowej”, który w precyzyjny sposób określa kierunki badań, rozwoju i innowacji (obszaru B+R+I). Firma stworzy SAB na najbliższe 10 lat. Zgodnie ze Strategią Innowacji na działalność badawczo-rozwojową w 2020 roku, spółka przeznaczy 30 milionów, a w 2025 roku – 50 milionów złotych.

– Będzie to pierwszy tego typu dokument, o tak długim horyzoncie czasowym w polskim sektorze energetycznym. Dzięki SAB Grupa Energa będzie mogła skupić się na najbardziej atrakcyjnych i priorytetowych działaniach w obszarze B+R+I, a działania te zostaną zaplanowane w konkretnych ramach czasowych przy użyciu starannie dobranych zasobów i środków – mówi Jan Chlebowicz, z-ca dyr. Strategii, Rozwoju i Innowacji w Energa SA.

„Mapa drogowa” innowacji opisuje założenia, cele i trendy rozwoju obszaru badawczo-rozwojowego i innowacyjności, jakimi spółka powinna się kierować. Z drugiej strony ma komunikować o potrzebach Grupy na zewnątrz, czyli do dostawców technologii oraz know-how. Będą to startupy, z którymi Energa chce współpracować w ramach modelu Otwartych Innowacji, ale także duże koncerny przemysłowe i małe firmy.

– Właściwe zdefiniowanie potrzeb Grupy w długoterminowej perspektywie, pozwoli skutecznie rozwijać i wdrażać innowacje. Dzięki temu będziemy mogli pozyskiwać wartościowych partnerów zewnętrznych i zachęcać do współpracy tych, którzy uzupełnią nasze kompetencje w najbardziej perspektywicznych obszarach badań i rozwoju. – mówi Alicja Barbara Klimiuk, p.o. prezesa zarządu Energa SA.

SAB uwzględni strategię, strukturę i kulturę organizacyjną Grupy oraz posiadane przez nią aktywa. Jednocześnie w Agendzie zawarte będą zmiany w oczekiwaniach klientów i otoczeniu konkurencyjnym, a także krajowe i światowe trendy w branży elektroenergetycznej. SAB weźmie też pod uwagę uwarunkowania regulacyjne i określi tzw. „disruptive technologies”, czyli przełomowe technologie gruntownie zmieniające rynek. Grupa Energa planuje ogłosić Strategiczną Agendę Badawczą przed końcem III kwartału 2018 roku.

Energa