Grupa PKP przygotowana na powroty z wakacji

28 sierpnia 2015, 11:00 Infrastruktura

Grupa PKP jest gotowa na wakacyjne powroty podróżnych. Wzmocnione pociągi, mobilni informatorzy, więcej patroli SOK i dodatkowe dyżury pracowników – to tylko część działań, które w ostatnich dniach sierpnia prowadzą spółki Grupy.

Wzmocniony tabor
W związku ze zbliżającym się zakończeniem wakacji i spodziewaną wysoką frekwencją podróżnych, PKP Intercity wzmocni dodatkowymi wagonami pociągi cieszące się największym zainteresowaniem. W czasie mijających wakacji pasażerowie mogli skorzystać z 28 dodatkowych składów przewoźnika, kursujących do miejscowości turystycznych na północy i południu Polski.

Kompleksowa informacja
W najbliższy weekend pomocą podróżnym służyć będą mobilni informatorzy, którzy pojawią się na największych dworcach kolejowych, także w miejscowościach turystycznych. Dodatkowe wsparcie dla pasażerów zapewnią pracownicy Info Dworców, zlokalizowanych w 8 największych obiektach w kraju (Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Kraków Główny, Poznań Główny, Katowice, Wrocław Główny, Gdańsk Główny, Gdynia Główna).

Dodatkowe wsparcie
Aby zapewnić podróżnym komfortowy powrót z wakacji, w ostatni weekend sierpnia na ważniejszych stacjach w gotowości będzie ponad 170 zespołów szybkiego usuwania awarii szyn, rozjazdów i urządzeń automatyki kolejowej. W dyspozycji jest ponadto 80 pociągów przeznaczonych do napraw sieci trakcyjnej oraz lokomotywy osłonowe.

W tym okresie służbę pełnić będzie zwiększona liczba funkcjonariuszy SOK, wspieranych przez przedstawicieli innych służb mundurowych. Aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa, funkcjonariusze będą wyposażeni w mobilne centra monitoringu. Dodatkowe patrole pojawią się w 500 pociągach pasażerskich oraz na ponad 900 stacjach, dworcach i przystankach osobowych. Działać będzie także całodobowy numer alarmowy SOK (22) 47 40 000.
Na 10 największych dworcach kolejowych zaplanowano też dodatkowe dyżury pracowników PKP S.A.

Aktualną sytuację na torach kontrolować będzie Centrum Wsparcia Klienta. W przypadku ewentualnych opóźnień pociągów, podróżni będą mogli liczyć na wsparcie drużyn konduktorskich i pracowników dworców. Otrzymają również darmowe napoje. Na pomoc mogą liczyć pasażerowie podróżujący ze zwierzętami – przy InfoDworcach w 8 największych obiektach rozstawiono miski z wodą.

Nowy rozkład jazdy
Koniec wakacji, podobnie jak w ubiegłym roku, zbiega się z wprowadzaną 1 września korektą rozkładu jazdy. Kolejna zmiana w rozkładzie wynika z potrzeby dostosowania tras, terminów i godzin kursowania pociągów do prowadzonych modernizacji i prac na torach. Aktualne informacje będą wygłaszane na dworcach i w pociągach. Będzie można uzyskać je również na stronie internetowej rozklad-pkp.pl i rozklad.plk-sa.pl, na Facebooku oraz pod numerem infolinii 19 757.

Źródło: PKP Intercity