Już co 3 pasażer PKP Intercity kupuje bilety online

6 listopada 2015, 13:03 Alert

(PKP Intercity)

Coraz więcej osób kupując bilety na przejazdy pociągami PKP Intercity korzysta z nowoczesnych kanałów sprzedaży. Już co trzeci pasażer dokonuje zakupu biletu przez internet. W sumie,
od początku roku w kasach online sprzedano ponad 5,7 mln biletów. Najczęściej na tę formę zakupu decydują się podróżujący Pendolino.


Pasażerowie PKP Intercity bilety mogą kupować nie tylko na dworcach w kasach czy biletomatach. Transakcji można dokonać także w internecie na stronie przewoźnika czy za pomocą aplikacji mobilnych IC Mobile Navigator oraz SkyCash. Sprzedaż online cieszy się coraz większym zainteresowaniem podróżnych.
O tym, że trafiamy w oczekiwania naszych klientów świadczą wyniki. Tylko od początku roku
za pośrednictwem kanałów zdalnych sprzedaliśmy 5,7 mln biletów. Porównując rok do roku,
liczba transakcji wzrosła o ponad 100% – mówi Michał Hackiewicz, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu PKP Intercity. Na zakup biletu w sieci decyduje się już co trzeci nasz pasażer. Najwięcej biletów online sprzedajemy na przejazdy pociągami Pendolino. Zdarza się, że nawet połowa wszystkich transakcji dotyczy właśnie tej kategorii pociągu – dodaje.

Rozbudowana oferta

Wraz z rosnącą sprzedażą online, rozwijana jest oferta dostępna w internetowym systemie. Dzięki temu poza standardowymi biletami na przejazdy pociągami PKP Intercity, za pośrednictwem strony internetowej czy aplikacji mobilnej, można już kupić bilet miesięczny, ofertę weekendową czy pobrać bezpłatny bilet dla dziecka mającego nie więcej niż 4 lata. Nie zapomniano też o tych pasażerach, którzy wybierają krótkie podróże – bilety online sprzedawane są na trasy liczące min. 20 km (dotychczas 50 km). Jesienią pojawiło się kolejne udogodnienie w postaci wymiany i zwrotu biletu bez konieczności składania reklamacji. Teraz po zakupie nowego biletu następuje automatyczny zwrot należności za wcześniejszy bilet.
Ze sprzedażą online wiążą się duże oczekiwania ze strony naszych klientów. Dlatego cały czas pracujemy nad poprawą naszego systemu dodając kolejne funkcjonalności. Celem jest wdrożenie pełnej oferty do sprzedaży internetowej. Po umożliwieniu zakupu online biletów okresowych, weekendowych czy wprowadzeniu możliwości wymiany i zwrotu biletów planujemy kolejne zmiany. Do końca roku
w internecie będzie można kupić bilet na przewóz roweru czy zwierzęcia. Następne w kolejności
są bilety przesiadkowe oraz możliwość zakupu wielu biletów z różnymi zniżkami w jednej transakcji – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity.

Bilet online w 2 minuty

Zakup biletu poprzez stronę internetową czy aplikację jest łatwy, wygodny i szybki. Sam proces zakupu został skrócony do trzech prostych kroków. Pasażerowie korzystający z wyszukiwarki na stronie www.rozklad-pkp.pl również mogą szybciej kupić bilet, za sprawą wdrożenia automatycznego przekierowania do procesu zakupowego na stronie www.intercity.pl. Tym samym nie trzeba już powtórnie wpisywać zapytania, ponieważ system sam je zapamiętuje. Pasażer musi jedynie wybrać rodzaj miejsca i zaznaczyć indywidualne uprawnienie do zniżki.

W internetowym systemie przewoźnik oferuje dwie opcje zakupu – poprzez indywidualne konto
lub transakcję nierejestrowaną. Nadal jednak większość pasażerów korzysta z imiennych kont, gdzie można znaleźć m.in. szczegółowe informacje o wszystkich transakcjach czy wyszukiwaniach.