Kuk: PKP Cargo chce budować długie łańcuchy logistyczne

11 czerwca 2014, 08:25 Energetyka

Zarząd Spółki Akcyjnej Zarząd Morskiego Portu Gdańsk poinformował o dopuszczeniu do dalszego etapu procedury zbywania akcji spółki Port Gdański Eksploatacja, wszystkich podmiotów, które złożyły odpowiedź na publicznie ogłoszone zaproszenie do negocjacji, tj.: Rhenus Port Logistics, MTMG – Morski Terminal Masowy Gdynia, konsorcjum Węglokoks SA oraz PKP Cargo SA, Mariner Capital Ltd (Malta), Erontrans.

– Aby lepiej obsługiwać naszych klientów, chcemy budować długie, komplementarne, łańcuchy logistyczne. Potencjalne nabycie udziałów w porcie PGE wzmocni naszą pozycję na rynku TSL (transport – spedycja – logistyka) – poinformował nasz portal Mirosław Kuk, rzecznik prasowy Grupy PKP Cargo SA.

– Obecność w konsorcjum naszego kluczowego klienta – spółki Węglokoks – pozwoli uzyskać jeszcze lepsze efekty zaangażowania kapitałowego w infrastrukturę portową – stwierdza dalej rzecznik PKP Cargo. – Tym bardziej, że Port Gdański Eksploatacja to ostatnia możliwość inwestycyjna w tym obszarze z tak dużym potencjałem rozwoju.

PGE dysponuje prawie 100 ha gruntu w porcie wewnętrznym w Gdańsku, z nabrzeżami o charakterze uniwersalnym do przeładunku drobnicy i ładunków masowych. Jest także wyłącznym operatorem na Gdańskim Terminalu Kontenerowym.

– Potwierdzamy informacje podane przez ZMPG (Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ) na stronie internetowej o naszym udziale w prowadzonym procesie prywatyzacji PGE – stwierdza na zakończenie rzecznik.