Logistyka Dachser dla producenta części samochodowych

18 grudnia 2015, 14:14 Logistyka

Punktualność dostaw, ścisłe przestrzeganie procedur i usługi dodatkowe powodują, że logistyka dla branży motoryzacyjnej jest szczególnie wymagająca. Dla Dachser, który od lat specjalizuje się w obsłudze m.in. rynku motoryzacyjnego, jest to jednak codzienna praca. Przykładem jest trwająca już kilka lat współpraca operatora z producentem części samochodowych, które z Indii trafiają do zakładów produkcyjnych w Niemczech.

W niemieckim oddziale Dachser w Feldkirchen stoją rzędy wielkich, ciemnożółtych kartonowych pudeł ułożonych starannie jedne na drugich, w oczekiwaniu na kontrolę i przepakowanie. Właśnie przyjechały ciężarówką, był to ostatni i najkrótszy etap ich podróży. Ten globalny łańcuch dostaw części motoryzacyjnych faktycznie rozpoczął się w mieście Cennai (Madras), leżącym na wschodzie Indii.

W dawnym Madrasie do każdego kartonu zapakowano od 42 do 56 wysokiej jakości klocków hamulcowych do mechanizmów bębnowych. Zostały one następnie wysłane do portu w Hamburgu, skąd drogą kolejową zostały przetransportowane do Monachium, a dalej – ciężarówkami – do magazynu Dachser w Feldkirchen. Tutaj w hali o powierzchni 15 tys. mkw. wypakowane towary rozmieszczono na dwóch 50-metrowych regałach wysokiego składowania, zajmując piąć poziomów. Hamulce bębnowe z Indii są przeznaczone dla producenta aut, który jest jednym z kluczowych klientów Dachser.

Kontrola dostawy i przepakowywanie

Zespół z Feldkirchen zapewnia profesjonalną obsługę logistyczną klienta: „Po dostawie nasi pracownicy otwierają wszystkie pudła i dokładnie sprawdzają, czy w dostarczone części nie wdała się korozja. Wszelkie zanieczyszczone elementy są usuwane. Następnie części są pakowane w standardowe dla branży motoryzacyjnej metalowe klatki. Wszystko odbywa się zgodnie ze specjalnym protokołem dotyczącym opakowań wielokrotnego użytku”, wyjaśnia Gerhard Leutschaft, kierownik logistyki kontraktowej w magazynie Dachser w Feldkirchen. „Oznacza to, że części zawsze dostarczane są w odpowiedniej ilości do klienta i mogą od razu trafić na linię montażową”.

Korzyści z usług dodatkowych

Sprawdzanie towaru i przepakowanie nie są jedynymi usługami dodatkowymi Dachser, które wybierają klienci z branży motoryzacyjnej. Bardzo istotny jest także fakt, że podatek od towarów jest płacony dopiero w momencie opuszczenia składu celnego w Feldkirchen, co stwarza dla klienta korzystną sytuację przepływów pieniężnych. Korzyści jest jeszcze więcej: „Wykonujemy za klienta szereg innych czynności, jak np. zestawienia faktur dla producenta na podstawie wydania towarów z magazynu”, mówi Stefan Steinbeisser, który nadzoruje wszystkie procesy.

Istota dobrej reputacji

Dachser obsługuje tego producenta części motoryzacyjnych od 2008 roku. „Współpracę zaczynaliśmy od obsługi logistycznej jednego produktu, teraz jest ich 8. Na początku dostawy realizowaliśmy jeden raz w tygodniu, teraz każdego dnia roboczego wysyłamy przynajmniej jedną ciężarówkę, z towarem o wadze około 15 ton”, mówi Stefan Steinbeisser. Dwóch innych dostawców – z Turcji – również rozpoczęło niedawno współpracę z Dachser, i ta liczba wkrótce ma wzrosnąć.

Gerhard Leutschaft podsumowuje: „Dzięki kompleksowemu podejściu, Dachser wypracował sobie silną pozycję jako dostawca usług logistycznych dla rynku motoryzacyjnego. Jest ona podstawą do dalszego rozwoju usług dla tej wymagającej branży.”

Dachser

Dachser, rodzinna firma z siedzibą w Kempten w Niemczech, jest jednym z wiodących operatorów logistycznych na świecie. Dachser zapewnia kompleksową logistykę transportu, magazynowania oraz usług dodatkowych w dwóch obszarach biznesowych: Dachser Air & Sea Logistics oraz Dachser Road Logistics. Ten drugi obszar podzielony jest na dwa segmenty: Dachser European Logistics i Dachser Food Logistics. Ofertę firmy uzupełniają kompleksowe rozwiązania w zakresie logistyki kontraktowej.

Zatrudnienie w Dachser przekroczyło 25 tys. pracowników w 437 lokalizacjach na całym świecie. W 2014 roku Dachser osiągnął przychody w wysokości 5,3 mld EUR, przetransportował w sumie 73,7 mln przesyłek o łącznej wadze 35,4 mln ton. Dachser poprzez swoje organizacje krajowe jest reprezentowany w 42 krajach.

Źródło: Dachser