LOT i PGP Innowacje wdrażają nowatorską usługę PostinAir

24 lipca 2015, 12:30 Infrastruktura

LOT i PGP Innowacje już wkrótce wprowadzą nową usługę z wykorzystaniem samoobsługowych terminali pocztowych PostInAir – pierwszy testowy terminal stanął pod siedzibą LOT. Dzięki automatycznym urządzeniom rozmieszczonym na polskich lotniskach, pasażerowie będą mogli wygodnie nadać przesyłki lotnicze do dowolnego miejsca na terenie całej Polski, a wkrótce także w Unii Europejskiej. Lotniskomaty docelowo pojawiają się na wszystkich lotniskach w Polsce oraz w 100 kluczowych lokalizacjach w największy polskich miastach. Usługa ruszy w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Lotniskomaty i możliwość łatwego nadawania przesyłek lotniczych to znaczące ułatwienie nie tylko dla osób chcących jedynie wysłać paczkę czy list. To także udogodnienie dla podróżujących, którzy na przykład zapomnieli o zostawieniu ważnych dokumentów w biurze lub nie przekazali komuś kluczy do mieszkania przed wyjazdem.

„Ten rodzaj usług dodatkowych wprowadzamy, aby ułatwić każdemu klientowi LOT Cargo i pasażerowi LOT-u szersze korzystanie z możliwości szybkości transportu lotniczego. Rozwój przewozów cargo w segmencie oferty dla klientów indywidualnych, dzięki naszym samolotom, staje się niezwykle atrakcyjną propozycją. W ciągu kilku godzin dowolna przesyłka trafi z jednego końca Polski na drugi. Dzięki współpracy z PGP Innowacje, wypracowaliśmy unikatowy na skalę europejską system, który niebawem zostanie uruchomiony. Jesteśmy dumni, że już wkrótce po zakończeniu testów każdy będzie mógł przekonać się o zaletach PostInAir na pokładach samolotów LOT” – mówi Mariusz Kuczek, Dyrektor Biura Cargo i Poczty PLL LOT.

Usługa PostInAir zapewni błyskawiczny czas doręczenia — z Krakowa do Gdańska nawet w 4 godziny — a bezpieczeństwo przesyłek jest zagwarantowane przez stosowanie międzynarodowych standardów lotniczych IATA. Ponadto, cały system i terminale pocztowe będą dostępne dla użytkowników przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Dodatkowo specjalna usługa monitoringu pozwoli na kontrolowanie wszystkich procedur oraz na śledzenie drogi przesyłki przez Internet.

„Dzięki współpracy z PLL LOT będziemy w stanie zaoferować najszybszy sposób transportu przesyłek między samoobsługowymi terminalami PostInAir. Będzie to najbardziej nowatorskie rozwiązanie dostępne dla klientów lotnisk na świecie. Bardzo interesującą i stanowiącą duże udogodnienie dla pasażerów opcją jest możliwość zdeponowania przedmiotów zakwestionowanych przez lotniskową służbę bezpieczeństwa” — powiedział Tomasz Żaba, prezes PGP Innowacje.

Źródło: PLL LOT