Neska: W miejsce węgla zwiększyliśmy przewozy materiałów budowlanych

2 czerwca 2014, 12:00 Energetyka

PKP Cargo dywersyfikuje źródła przychodów, uniezależniając się od sytuacji na poszczególnych rynkach przewożonych towarów. Staje się to tym ważniejsze, iż spółka niemal z każdym kwartałem traci udziały w polskim rynku przewozów towarowych na rzecz konkurentów. Zwiększanie przewozów w segmencie drewna, obok m.in. przewozów materiałów budowlanych i kruszyw, rud i metali oraz płodów rolnych, jest jednym z elementów strategii dywersyfikacji portfolio usług.

– Tradycyjnie niemal co druga tona przewożonych przez nas towarów to węgiel. W wyniku ciepłej zimy w tym roku wzrosły zapasy tego paliwa w elektrowniach i kopalniach, co spowodowało  obniżenie się popytu na jego przewóz w pierwszym kwartale 2014 roku – informuje Jacek Neska, członek zarządu ds. handlowych PKP Cargo SA.

Jego zdaniem spadek produkcji energii jest widoczny, osiągając w przypadku niektórych producentów opierających się na węglu kamiennym nawet 30 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w ub. roku.

– Dla firmy tak ściśle związanej z energetyką jak PKP Cargo to jest bardzo ważna informacja – stwierdza dalej Neska. – Trend ten udało się nam zauważyć z odpowiednim wyprzedzeniem, dzięki czemu mogliśmy zareagować na czas i skutecznie wypełnić lukę po węglu. Korzystając z narzędzi promocyjnych zachęcających do wcześniejszego uruchomienia przewozów materiałów budowlanych a szczególnie kruszyw, na którym realizujemy 16 proc. pracy przewozowej, rok do roku zwiększyliśmy przewozy w tym segmencie o ponad 80 proc.

W opinii członka zarządu PKP Cargo jego firma zwiększyła także udział przewozów w innych segmentach, m.in. rud i metali oraz płodów rolnych.

– Obecnie możemy zdecydowanie powiedzieć, że nie jesteśmy uzależnienie od jednego rodzaju towarów czy zleceniodawców. Liczymy, że w tych przewozach będzie rosła pozycja drewna – stwierdza na zakończenie Jacek Neska.

Źródło: PKP Cargo SA