Niemcy zbierają fundusze na nowatorski samochód elektryczny

15 września 2017, 15:45 Alert

Na 2019 rok przewidziane jest uruchomienie produkcji samochodu Sion. Żeby tak się stało Sono, niemiecki start – up potrzebuje 2,5 miliona euro. 

O Sono Sion pisaliśmy już w styczniu tego roku. Od tej pory firma zrobiła kolejne kroki. Najważniejsze to wyprodukowanie dwóch prototypów.

Ponieważ projekt budzi duże zainteresowanie branży motoryzacyjnej przedstawiciele Sono postanowili rozprawić się z kilkoma nieprawdziwymi informacjami jakie pojawiały się na temat auta:

1. auto będzie produkowane częściowo z gotowych komponentów, według Sono nie ma potrzeby wytarzać części, które już są na rynku;

2. zasięg jaki Sion będzie mógł pokonać tylko dzięki zamontowanym licznym wysokowydajnym komórkom fotowoltaicznym będzie się wahał w ciągu roku od kilku kilometrów do około 30, dlatego auto jest wyposażone także w baterię (dwie pojemności do wyboru);

3. projekt znalazł już partnera, jest to producent z wieloletnim doświadczenie;

4. auto nie jest chwytem marketingowym do tej pory powstały już 2 prototypy;

5. miejsce na dziecięcy fotelik na razie jest w prototypie przygotowane tylko z tyłu, w docelowej wersji auta ma się także pojawić isofix z przodu;

6. za homologację będzie odpowiadał partner projektu, który ma już doświadczenie w takich działaniach;

7. filtr powietrza wykonany z mchu daje około 20% efektywność jeśli chodzi o oczyszczanie powietrza z drobnych pyłów, sprawdza się zarówno w ciepłych jak i chłodnych miesiącach do tego absorbuje wodę z powietrza;

8. ponieważ Sion nie jest pojazdem, który ma być produkowany w taki sposób jaki produkują auta duże koncerny sposób organizacji pracy nie wymaga ogromnego zespołu i korporacyjnych struktur, dzięki ograniczonemu liczebnie zespołowi decyzje są podejmowane szybciej i nie generuje kosztów. 22 osobowy zespół w zupełności wystarcza do poprowadzenia projektu na tym etapie;

9. reSono system ma pozwolić na naprawy i serwisowanie auta bezpośrednio przez użytkownika lub jeśli nie będzie on chciał tego robić będzie mógł oddać auto do dowolnego serwisu, ponieważ dokumentacja będzie powszechnie dostępna, firma rozmawia jednak z ogólnoeuropejską siecią serwisową żeby udostępniać także usługę serwisową;

10. auto będzie wyposażone w fabryczną klimatyzację, wpłynie ona nieznacznie na spadek zasięgu, ponieważ powinna być używana rozważnie.

Na fanpage Sono pojawiła się także grafika obrazująca jak rozkładać się będzie możliwość ładowania auta z samych paneli fotowltaicznych w ciągu roku na terenie testowym czyli w Niemczech.

Agata Rzędowska

Źródło: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=347768622331316&id=100012945435536