Orlen idzie w gastronomię

25 września 2017, 15:15 Alert

Bogata oferta gastronomiczna, w tym świeże posiłki przygotowywane na oczach klientów, a także szybkie i wygodne zakupy są już dostępne na ponad 100 stacjach ORLEN działających w nowoczesnym koncepcie stop.cafe i O!Shop. Koncern dynamicznie rozwija segment sprzedaży pozapaliwowej, zgodnie ze strategią, wychodząc naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom klientów.

fot. PKN Orlen

Obecnie w koncepcie stop.cafe i O!Shop funkcjonuje już 108 stacji ORLEN, z czego 7 posiada ofertę restauracyjną w standardzie obiektów autostradowych, wyróżniającą się między innymi bogatą propozycją dań ciepłych. Stację nr 100 otwarto w Warszawie w al. Krakowskiej. Do końca tego roku będzie funkcjonować łącznie ok. 180 punktów zlokalizowanych we wszystkich regionach kraju. Koncept jest rozwijany również na Litwie, w Niemczech i w Czechach, gdzie do końca roku będzie funkcjonować ponad 40 nowoczesnych stop.cafe.

Stop.cafe i O!Shop jest odpowiedzią na trendy rynkowe, wśród których widać rosnące znaczenie zdrowej i świeżej oferty gastronomicznej, ale także potrzebę szybkiego i wygodnego zaspokajania potrzeb konsumenckich. Dlatego obok szerokiej gamy między innymi dań śniadaniowych czy obiadowych, przygotowanych i gotowanych w otwartej kuchni, na stacjach dostępne są również produkty typu Ready-To-Eat np. przekąski owocowe i warzywne, oraz Ready-To-Serve, czyli dania gotowe lub półprodukty przygotowane do konsumpcji w domu lub w biurze.

– Naszą pozycję konkurencyjną na rynku detalicznym konsekwentnie umacniamy poprzez dużą koncentrację na potrzebach i satysfakcji klientów. Wiemy, że one wciąż ewoluują, a odwiedzający nasze stacje coraz częściej traktują je jak miejsce gdzie mogą zaspokoić wiele potrzeb. O tym, że koncept stop.cafe i O!Shop znakomicie wpisuje się w oczekiwania konsumentów, najlepiej świadczy fakt, że przebudowane stacje generują zarówno wzrost liczby transakcji, jak i wyższą sprzedaż pozapaliwową – powiedział Zbigniew Leszczyński, Członek Zarządu PKN ORLEN ds. Sprzedaży.

Wraz z nową ofertą, zmianom ulega również architektura i wykończenie stacji. Punkty stop.cafe, z otwartą kuchnią typu Kitchen Box, utrzymane są w nowoczesnym, naturalnym wzornictwie z wykorzystaniem najnowszych trendów w projektowaniu graficznym. Sklepy O!Shop to elegancka kolorystyka oraz komunikacja oparta na zdjęciach świeżych produktów, wzmacniająca pozytywne skojarzenia. Kompozycja przestrzeni i użyte w niej szlachetne materiały zbliżają wystrój stacji paliw do sklepu delikatesowego.

PKN Orlen