PGE unowocześniła obsługę numeru alarmowego 991

22 lutego 2018, 12:15 Alert

Od kilku dni klienci PGE Dystrybucja dzwoniąc na numer alarmowy 991 są obsługiwani przez nowysystem, dzięki któremu zgłaszanie awarii i przerw w dostawach energii elektrycznej ma być łatwiejsze niż wcześniej. Spółka uruchomiła Telefoniczne Centrum Zgłoszeniowe, które przyjmuje i rejestruje zgłoszenia w systemie 24 godziny na dobę, 365 dni w roku..

fot. PGE

Dzięki tej inwestycji wszystkie wywołania numeru alarmowego 991 z obszaru działania PGE Dystrybucja kierowane są do konsultantów Telefonicznego Centrum Zgłoszeniowego z siedzibą w Lubartowie, woj. lubelskie.

Klienci dzwoniący na nr 991 znajdujący się na terenie działania PGE Dystrybucji w pierwszej kolejności obsługiwani będą przez system IVR (Interactive Voice Response) – system automatycznego informowania o występujących przerwach w dostawie energii elektrycznej. System ten informuje również o planowym czasie przywrócenia zasilania (w przypadku przerw spowodowanych pracami planowymi) i przewidywanym czasie przywrócenia zasilania (w przypadku przerw spowodowanych awariami).

W razie potrzeby pilnego zgłoszenia zagrożenia życia bądź zdrowia klienci maja również możliwość wybrania bezpośredniego połączenia z konsultantem. Takie zgłoszenia będą miały najwyższy priorytet, dzięki czemu czas oczekiwania na połączenie z konsultantem będzie ograniczony do minimum.

W przypadku masowych awarii sieci elektroenergetycznej obsada TCZ będzie wsparta przez wyznaczonych dodatkowych konsultantów, co dodatkowo zwiększy możliwości przyjmowania zgłoszeń od klientów z terenów objętych występowaniem awarii.

– W ubiegłym roku przez Polskę przeszło wiele orkanów i wichur, czego skutkiem była zwiększona liczna awarii sieci energetycznej. W oczywisty sposób generowało to zwiększoną liczbę zgłoszeń od naszych klientów. Obecnie, dzięki Telefonicznemu Centrum Zgłoszeniowemu, przekazanie informacji o braku zasilania lub zaniku napięcia będzie bez wątpienia dużo szybsze i łatwiejsze – powiedział Wojciech Lutek, prezes zarządu PGE Dystrybucji.

Dotychczas połączenia Klientów na nr alarmowy 991 były obsługiwane lokalnie przez służby ruchu (dyspozytorów) zlokalizowane w 41 centrach dyspozytorskich na całym terenie działania PGE Dystrybucja. Dzięki wdrożeniu nowoczesnego systemu klienci będą obsługiwani wg nowych standardów a przepływ informacji pomiędzy klientami, a dyspozytorami będzie znacznie sprawniejszy.

CIRE.PL