font_preload
PL / EN
Alert 24 kwietnia, 2017 godz. 17:30   
REDAKCJA

Polska promuje się na Targach w Hanowerze

Szydło Merkel Hannover Messe fot. flickr.com/premierrp

Właśnie rozpoczęła się jedna z największych i najważniejszych imprez przemysłowych na świecie – Hannover Messe. Polska jest krajem partnerskim tegorocznej edycji. Podczas czterodniowych targów przedstawiciele polskich firm zaprezentują najbardziej innowacyjne produkty i technologie. Ministerstwo Rozwoju i Agencja Rozwoju Przemysłu postanowiły dodatkowo pokazać krajowy potencjał w formie krótkiego spotu. Po jego obejrzeniu nie ma wątpliwości, że SMART MEANS POLAND.

Celem ponad dwuminutowego filmu jest przedstawienie zaawansowanych technologii i ludzi, którzy je tworzą. Dlatego materiał rozpoczyna się od Politechniki Warszawskiej – to w efekcie kształcenia specjalistów, prowadzonych badań B+R, otwartości na nowe dziedziny i technologie możemy dziś konkurować na  światowych rynkach. Pomysłodawcy  filmu chcieli w ten sposób pokazać, że u podstaw każdej innowacji jest ludzki kapitał, a Polska dysponuje w tej dziedzinie świetnymi ekspertami i doskonałą kadrą.

Materiał przedstawia różne sektory polskiej gospodarki. Pokazuje, że Polska jest innowacyjna i może być liderem w obszarze przemysłu 4.0. Jednym z przykładów takiej branży są nowe technologie, reprezentowane przez Vigo System – ich detektory podczerwieni są wykorzystywane na całym świecie, m.in. w medycynie, technice wojskowe, pracach badawczych, a nawet misjach kosmicznych (pracują na pokładzie łazika Curiosity, w ramach misji Mars Science Laboratory). Podobnie jest z firmą Transition Technologies  – twórcą systemów informatycznych i inżynierskich dla przemysłu, przede wszystkim energetycznego.  W materiale widzimy takie ich produkty jak okulary i kask do wirtualnej rzeczywistości, które płynnie przechodzą  do  „reala”, czy wyobrażeń możliwych do odtworzenia za pomocą druku 3D. Branżę tę reprezentuje firma Zortrax, wiodący producent kompletnego systemu do druku 3D.

W spocie nie mogło zabraknąć sztandarowych już produktów firmy Solaris, której autobusy jeżdżą w pond 30 krajach oraz ciągników Ursusa, zdobywających kolejne, afrykańskie i bliskowschodnie rynki. Wśród przedstawionych produktów znajdują się także panele fotowoltaiczne firmy ML System – szeroko stosowane w ocieplaniu energią słoneczną budynków (BIPV), czy wózki producenta pojazdów elektrycznych Melex – produkty obu firm tworzone są w oparciu o energię odnawialną.

Obraz wieńczy panorama przedstawiająca PKN Orlen – lidera wśród przedsiębiorstw petrochemicznych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Głównym zamysłem inicjatorów filmu było pokazanie procesu rozwoju technologii na polskim przykładzie. Realizacji tej idei służyło metaforyczne pokazanie „myśli” – nauki, od której wszystko się zaczyna, po kolejne zaawansowane technologie, jak choćby fotowoltaika, skończywszy na gigantach, rozpoznawalnych polskich markach, jak Solaris, czy PKN Orlen.

Agencja Rozwoju Przemysłu