font_preload
PL / EN
Infrastruktura Koleje 14 stycznia, 2019 godz. 13:00   
REDAKCJA

Zgorzelski: Przewozy Regionalne eliminują białe plamy na komunikacyjnej mapie Polski

Impuls POLREGIO 2 Impuls. Fot. Polregio

– Jako Przewozy Regionalne jesteśmy kręgosłupem, wokół którego powstają inne inwestycje. Współpraca z marszałkami województw przebiega bardzo dobrze, dlatego liczymy, że pomogą nam oni przedstawić dobrą ofertę dla pasażerów – powiedział prezes spółki Krzysztof Zgorzelski w rozmowie z BiznesAlert.pl.

Kręgosłup komunikacyjny

Zapytany o to, jaka jest rola Przewozów Regionalnych w eliminowaniu „białych plam” na komunikacyjnej mapie Polski, Zgorzelski powiedział, że Przewozy Regionalne, jako największy przewoźnik pasażerski w praktycznie każdym województwie poza mazowieckim i śląskim są w Polsce kręgosłupem komunikacyjnym: – Tory nie dotrą wszędzie, dlatego oczywiste jest, że na ich bazie powstaje integracja, na którą jesteśmy gotowi. Zaczynamy to robić, póki co w małej skali ze względu na plan restrukturyzacji. Chcemy, przy przychylności legislatora, mieć możliwość eliminować białe plamy na komunikacyjnej mapie Polski. Wiemy, że Ministerstwo Infrastruktury pracuje nad zmianami w ustawie o publicznym transporcie zbiorowym, które przewidują, że organizacja połączeń autobusowych przejdzie pod kompetencje marszałków, którzy są nie tylko naszymi udziałowcami, ale również organizatorami przewozów dokonywanych przez nas. Mając świadomość tego, że dotychczas współpraca z marszałkami województw przebiega bardzo dobrze, liczymy, że pomogą nam przedstawić bardzo dobrą ofertę dla pasażerów – powiedział Zgorzelski.

Nowy tabor za pięć lat

Polityka taborowa jest jednym z instrumentów, które mogą pomóc zwiększyć liczbę pasażerów. Co planują Przewozy Regionalne w tym obszarze? – Plan restrukturyzacji zakładał modernizację lub zakup nowego taboru. Chcemy funkcjonować bardzo dobrze jako spółka, a elementem tego jest możliwość inwestycji na miarę zapotrzebowania rynku. Jesteśmy na finiszu prac koncepcyjnych i planistycznych, pozostała jeszcze kwestia pozyskania finansowania, co stworzy możliwość zmodernizowania lub uzyskania nowego taboru w perspektywie do pięciu lat – zakończył prezes Przewozów Regionalnych.