Rzędowska: Energa coraz mniej energiczna w elektromobilności

14 czerwca 2017, 07:30 Energetyka

Początek roku dla spółki Enspirion (wywodzącej się z Grupy Energa) był bardzo pomyślny. Nowoczesna flota samochodów elektrycznych i usługa carsharingu b2b idealnie wpisywała się w Plan rozwoju elektromobilności zaprezentowany przez resort Wicepremiera Mateusza Morawieckiego. Po takim ambitnym przedsięwzięciu naturalne było pokładanie przez środowisko posiadaczy i zwolenników elektrycznego transportu nadziei w budowę sieci do ładowania szerszej niż okolice Trójmiasta – pisze Agata Rzędowska, redaktor BiznesAlert.pl.

fot. Energa

Od zeszłego roku w Pucku działa magazyn energii, który jest zasilany energią z OZE, dlaczego tam nie powstaje punkt ładowania choć jest to inicjatywa spółki Energa? Dlaczego w rejonie tak atrakcyjnym turystycznie, do którego bez problemu można dotrzeć z krajów skandynawskich drogą morską (krajów, w których elektromobilność rozwija się bardzo szybko) nie powstaje infrastruktura dla samochodów elektrycznych? Czy Energa ze swoimi inwestycjami czeka na ostateczny kształt ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych? Trudno powiedzieć.

W ostatnim czasie podpisany został list intencyjny z Burmistrzem Kościerzyny Michałem Majewskim dotyczący stworzenia klastra energii. W całe przedsięwzięcie zaangażowany jest Mazowiecki Klaster ICT oraz jak ustaliła redakcja Grupa Energa. Czy projekt „Inteligentne Serce Kaszub – Kościerzyna” to przygotowania do ekspansji?

Trudno też zinterpretować brak widocznych działań na rzecz rozwoju elektromobilności w Polsce ze strony spółki, która współtworzyła ElectroMobility Poland. Mając tak bogate doświadczenie w obsłudze samochodów elektrycznych i budowie infrastruktury do ładowania Energa mogłaby wyrosnąć na lidera w tym segmencie, a przynajmniej w mieć duży wpływ na postrzeganie i rozwój elektromobilności w Polsce.