Traficar w Warszawie dzięki współpracy z Renault i PKN Orlen

29 maja 2017, 12:45 Alert

Po udanym starcie w Krakowie, nowoczesny system carsharingu Traficar wjeżdża na ulice Warszawy. Mieszkańcy stolicy zyskają nową, wygodną alternatywę dla komunikacji miejskiej, w postaci samochodów, które będą mogli wynajmować na minuty za pomocą mobilnej aplikacji.

fot. Traficar

Już w czwartek, 1 czerwca flota srebrnych Nowych Renault Clio z logo Traficara pojawi się na ulicach Śródmieścia, Żoliborza, Woli, Ochoty, Mokotowa, Pragi Północ i Pragi Południe. Te siedem dzielnic jako pierwsze obejmie system Traficar, który pozwala wypożyczyć samochód dokładnie wtedy, kiedy jest on potrzebny i oddać go w dowolnym momencie i miejscu. Docelowo usługa Traficar obejmie całe miasto, a do dyspozycji użytkowników będzie 300 samochodów.

Od chwili uruchomienia usługi w Krakowie w ubiegłym roku planowaliśmy jej rozszerzenie na największe polskie miasta liczące ponad 200 tysięcy mieszkańców. W związku z tym Warszawa to dla nas oczywisty wybór. Dostrzegamy rosnący potencjał usług carsharingowych, dlatego w ciągu roku planujemy start usługi w kolejnych aglomeracjach – mówi Piotr Groński, prezes firmy Traficar.

Jak działa Traficar?

Podstawą korzystania z usługi Traficar jest mobilna aplikacja na smartfony. Najwięcej uwagi wymaga rejestracja, która odbywa się w bardzo intuicyjny sposób. W Krakowie w niespełna osiem miesięcy w systemie Traficar zarejestrowało się ponad 15 000 osób. Po aktywowaniu konta użytkownik za pomocą mapy odnajduje najbliższy samochód i rezerwuje go. Następnie powinien w ciągu 15 minut dotrzeć do auta, zeskanować umieszczony na nim kod QR i od tej pory może cieszyć się jazdą do woli.

Ceny za korzystanie z systemu Traficar w Warszawie, będą identyczne z krakowskimi. Każdy przejechany kilometr kosztuje 0,80 zł, minuta jazdy – 0,50 zł, a minuta postoju – 0,10 zł. W zakresie możliwości parkowania usługa będzie dostępna w tzw. modelu otwartym (ang. free-floating), co oznacza, że samochód można zwrócić w dowolnym miejscu, a nie jedynie w wyznaczonych punktach.

Współpraca z Renault Polska i PKN ORLEN

Strategicznym partnerem rozwoju Traficara w Polsce jest Renault Polska i PKN ORLEN. Flota Traficara w Warszawie oparta jest o samochody Renault Clio – kompaktowe auta idealne do poruszania się po mieście. Posiadają one między innymi wbudowany system nawigacyjny oraz czujniki cofania, aby jeszcze lepiej wspierać miejską jazdę. Z kolei PKN ORLEN zapewnia traficarom najwyższej jakości paliwo oraz infrastrukturę do przygotowania samochodów. Dzięki współpracy możliwe będzie również pozostawianie traficarów na dedykowanych miejscach na wybranych stacjach Koncernu, co przyczyni się do zwiększenia dostępności usługi.

Traficar Sp. z o.o. to spółka świadcząca innowacyjną usługę wynajmu samochodów na minuty bez zbędnych formalności i wyznaczonych miejsc na oddanie auta, wpisująca się w ideę carsharingu. Nowoczesna i intuicyjna aplikacja w smartfonie pozwala na szybką lokalizację najbliższego dostępnego pojazdu, a użytkownik może go zarezerwować w dowolnym momencie. Usługa została uruchomiona na rynku polskim w październiku 2016 r. w Krakowie, a za jej wdrożenie odpowiadała firma Express, lider rynku wynajmu w Polsce.

Grupa Renault. Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2016 roku blisko 3,2 mln pojazdów w 127 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 120 tys. pracowników i posiada 36 zakładów i 12 700 punktów sprzedaży na całym świecie. Aby stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie dopełniających się markach (Renault, Dacia i Renault Samsung Motors), produkcji samochodów elektrycznych oraz aliansie z Nissanem. Jest również silnie zaangażowana w e-Formułę i Formułę 1. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzanie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki. Renault jest obecne w Polsce od 26 lat. Firma jest jednym z głównych graczy na rynku motoryzacyjnym w Polsce, plasując się w pierwszej szóstce.

PKN ORLEN jest nowoczesnym graczem na rynku paliw i energetyki, największą firmą w Europie Środkowo-Wschodniej oraz jedyną spółką notowaną w prestiżowym rankingu największych firm świata Fortune 500. Sprzedaż detaliczna prowadzona jest z wykorzystaniem największej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej sieci blisko 2700 nowoczesnych i stacji paliw. Obok odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów i nieustającego rozwoju oferty na stacjach paliw, Koncern dąży do zwiększenia samowystarczalności energetycznej obiektów w sieci detalicznej. Stąd projekty wyposażenia stacji PKN ORLEN w panele fotowoltaiczne czy turbiny wiatrowe.

Traficar