Kto dostarczy Warszawie autobusy elektryczne?

15 lutego 2019, 06:45 Alert

Ogłoszony przez stołeczne Miejskie Zakłady Autobusowe pod koniec października ubiegłego roku przetarg na dostawę 130 autobusów elektrycznych jest już bliski rozstrzygnięcia.

Fot. Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie

Z informacji MZA wynika, że w przetargu wpłynęła tylko jedna oferta. Złożyła ją firma Solaris Bus & Coach, która zaproponowała cenę brutto na poziomie 399,59 mln zł. Warszawskie MZA przeznaczyło natomiast na sfinansowanie zmówienia 431,73 mln zł.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 130 sztuk fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich, przegubowych, z napędem elektrycznym, o długości całkowitej od 17,5 do 18,2 m.

Zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia dostawy elektrycznych autobusów mają się rozpocząć w terminie 45 tygodni od daty podpisania umowy i zakończyć się do 30 listopada 2020 r.

Przetarg jest realizowany w ramach projektu „Zakup taboru autobusowego (130 niskopodłogowych autobusów niskoemisyjnych) wraz z infrastrukturą towarzyszącą” dofinansowanego z funduszy UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Umowa na dofinansowanie projektu na poziomie 180 mln zł, pomiędzy MZA a Centrum Unijnych Projektów Transportowych została podpisana w dniu 30 października 2017 r.

Po ulicach Warszawy jeździ już 30 autobusów elektrycznych, które zostały kupione w ramach trzech postępowań przetargowych. Pierwszy z nich, w którym wybrano ofertę Solarisa, rozstrzygnięto w 2014 r. Kolejny, w roku 2016, wygrało konsorcjum Ursus Bus oraz AMZ-Kutno, a następny w 2017 r. wygrał kolejny raz Solaris.

Po stolicy kursują też cztery pojazdy z napędem hybrydowym i 35 z gazowym. Natomiast latem ubiegłego roku Miejskie Zakłady Autobusowe podpisały umowę na dostawy 80 autobusów gazowych CNG z opcją rozszerzenia do 110 sztuk. Pojazdy z tego kontraktu mają się pojawić w Warszawie wiosną przyszłego roku.

CIRE.PL