Bieńkowska: Nie ma rozwoju regionów bez inwestycji w infrastrukturę

20 maja 2014, 13:22 Drogi

Szanse i wyzwania stojące przed Polską Zachodnią w kontekście przyjętej przez rząd strategii rozwoju tego makroregionu to główne tematy rozmów wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej z samorządowcami podczas wizyty w województwach zachodniopomorskim i lubuskim.

– Z początkiem nowej perspektywy finansowej wiążemy nadzieję na dalszą modernizację kraju, dlatego zgodnie z przyjętym podejściem terytorialnym w programowaniu rozwoju warto przyjrzeć się specyfice Polski Zachodniej – mówiła minister infrastruktury i rozwoju wicepremier Elżbieta Bieńkowska podczas spotkania z samorządowcami.

W jej opinii oprócz oddania do ruchu kolejnego odcinka ważnej dla tej części kraju drogi S3, sprzyja temu przyjęta przez rząd Strategia Rozwoju Polski Zachodniej do roku 2020.

Zdaniem wicepremier główny kierunek rozwoju Polski zachodniej wskazany w strategii, skoncentrowany jest na zwiększeniu konkurencyjności makroregionu w wymiarze europejskim. Oznacza to nadanie prymatu działaniom wzmacniającym kluczowe potencjały rozwojowe makroregionu, do których należą bardzo korzystne położenie pozytywnie wpływające na atrakcyjność inwestycyjną oraz potencjał dla rozwoju gospodarki opartej na wiedzy.
– Nie można jednak mówić o rozwoju regionów, bez podkreślania znaczenia inwestycji w infrastrukturę – stwierdzała dalej Bieńkowska. – Dlatego spotykamy się na nowo otwartym odcinku drogi S3 Gorzów Wielkopolski-Międzyrzecz. Wysokiej jakości infrastruktura jest ważnym środkiem do realizacji celów rozwojowych. Jestem przekonana, że S3 będzie wspierała osiąganie celów przyjętej dwa tygodnie temu strategii, przede wszystkim integrowaniu przestrzeni i rozwojowi gospodarczemu – podkreśliła wicepremier.

Oddany fragment S3 połączył istniejące odcinki i umożliwi bezkolizyjny dojazd kierowcom jadącym z kierunku Szczecina do A2. Oznacza to oszczędność czasu i większe bezpieczeństwo dla podróżujących nie tylko w kierunku Szczecina, ale także Świnoujścia czy Międzyzdrojów. Skróci się także przejazd na trasie Warszawa – Szczecin.

Bieńkowska poinformowała także, iż do 2022 r. musi zostać zakończona budowa sieci dróg ekspresowych, które połączą ze sobą stolice poszczególnych województw. Dzięki temu wszystkie miasta wojewódzkie zyskałyby dogodne połączenia z Warszawą.