Fortum rozpoczyna prace nad strategią biznesową Duonu

5 kwietnia 2016, 10:15 Alert

(ISBnews/Puls Biznesu/CIRE.pl)

Jak podał ISBnews, wiceprezes Fortum ds. relacji z klientami Matti Saario poinformował, że spółka analizuje możliwości rozwoju po akwizycji Grupy Duon, a decyzję w sprawie dalszego notowania spółki na giełdzie podejmie w ciągu 3-4 miesięcy.

– Rozważamy różne możliwości związane z obecnością Duonu na giełdzie. Prawdopodobnie podejmiemy decyzję w ciągu trzech lub czterech miesięcy  – powiedział cytowany przez ISBnews Matti Saario.

Fortum zaczyna prace nad biznesową strategią Duonu – poinformował z kolei „Puls Biznesu”.

— Mamy czego się uczyć od kolegów z Duonu. W krajach nordyckich jesteśmy numerem 1 wśród dostawców energii, w Polsce natomiast rzucamy wyzwanie większym od siebie. (…). Interesuje nas rozwój oferty dual-fuel i pod tym kątem analizujemy kilka grup docelowych: małe i średnie przedsiębiorstwa i gospodarstwa domowe — powiedział cytowany przez „Puls Biznesu” Matti Saario.

Matti Saario poinformował, że obecnie Fortum nie chce koncentrować się na jednym segmencie rynku, ale analizuje wszystkie, w tym również segment odbiorców indywidualnych. Grupa planuje też rozwój segmentu gazowego, który stanowi większą część działalności Duonu – czytamy w informacji ISBnews.

Na polskim rynku Fortum będzie wykorzystywać rozwiązania oferowane już w krajach nordyckich, w tym związane z inteligentnymi pomiarami.

Przypominamy, że na początku marca Fortum Holdings nabyło w wezwaniu 111,89 mln akcji Grupy Duon, uprawniających do 93,35 proc. głosów na walnym zgromadzeniu spółki.