Grupa Azoty idzie w zielone produkty, ponieważ tego oczekują jej klienci

28 grudnia 2022, 09:30 Alert

Grupa Azoty chce wprowadzać na rynek coraz więcej zielonych produktów. – Obserwujemy duże zapotrzebowanie wśród klientów – poinformował prezes Azotów Tomasz Hinc w rozmowie z Polską Agencją Prasową (PAP).

Fot. Grupa Azoty

– Mamy zaplecze badawczo-rozwojowe, dzięki któremu już teraz wprowadzamy na rynek zielone produkty w każdym z naszych głównych segmentów biznesowych: w Agro, w Tworzywach i w Chemii. Obserwujemy duże zapotrzebowanie na zielone produkty wśród naszych klientów, dlatego będziemy rozszerzać portfolio produktów w tym kierunku – powiedział Hinc w rozmowie z PAP.

W najbliższych latach spółka ma realizować plan „Zielone Azoty”. Dotyczy on transformacji, która obejmuje dostarczanie zielonej energii dla przemysłu, dekarbonizację, ograniczanie emisyjności oraz nowe zielone produkty.

Prezes Hinc zaznaczył, że do 2030 roku średni udział OZE w produkcji energii elektrycznej w Grupie Azoty ma wynieść 40 procent. – Dzięki planowanym inwestycjom zredukujemy koszt zakupu energii o ponad 200 mln zł w skali roku. Wdrażamy ambitny plan dekarbonizacji. Dążymy do redukcji emisji CO2 o 34 procent w stosunku do 2020 roku dla emisji energetyki własnej oraz redukcji o 51 procent w przypadku emisji energii elektrycznej kupowanej spoza grupy kapitałowej – powiedział.

Grupa Azoty zajmuje drugą pozycję w Unii Europejskiej w produkcji nawozów azotowych i wieloskładnikowych; ma również istotną pozycje na rynkach takich produktów jak: melamina, poliamid, alkohole OXO, plastyfikatory czy biel tytanowa.

Polska Agencja Prasowa/Grupa Azoty/Jędrzej Stachura

Grupa Azoty jest na prostej drodze do przejęcia farmy słonecznej