Najważniejsze informacje dla biznesu

Kolejne PesaDarty PKP Intercity są gotowe do drogi

(PKP Intercity)

Już od 9 stycznia następne PesaDarty wyruszą w drogę. Nowoczesne składy pojawią się na trasie do Katowic, Bielska Białej, Wisły i Warszawy. Kolejne pociągi trafią także do Białegostoku i Lublina. PKP Intercity na zakup 20 nowoczesnych składów pozyskało ponad 545 mln zł unijnego dofinansowania.


Obecnie 8 pociągów PesaDart przeszło restrykcyjny proces odbiorów. Od 29 grudnia br. w barwach PKP Intercity kursują 2 pierwsze jednostki, obsługując połączenia do Białegostoku (IC Mickiewicz) oraz Lublina (IC Bystrzyca).

PKP Intercity przygotowuje kolejne pociągi do obsługi połączeń kategorii InterCity. Od 9 stycznia 2016 r. składami PesaDart pasażerowie pojadą m.in. do Wisły, Warszawy, Białegostoku, Piotrkowa Trybunalskiego, Częstochowy, Katowic czy Bielska Białej. 10 stycznia nowoczesny skład przejmie obsługę bezpośredniego pociągu relacji Bielsko Biała – Białystok. A już od 11 stycznia Darty pojawią się na trasie Warszawa – Katowice – Warszawa i Lublin – Katowice – Lublin.

– IC 14150 „Wisła” relacja Warszawa Wsch – Wisła od daty odjazdu  09.01.16
– IC 41151 „Wisła” relacja Wisła – Warszawa Wsch od daty odjazdu 09.01.16
– IC 14108 „Ondraszek” relacja Białystok – Bielsko Biała od daty odjazdu 09.01.16
– IC 41109 „Ondraszek” relacja Bielsko Biała – Białystok od daty odjazdu 10.01.16
– IC 24107 „Roździeński” relacja Lublin – Katowice od daty odjazdu 11.01.16
– IC 42107 „Roździeński” relacja Katowice – Lublin od daty odjazdu 11.01.16
– IC 14100 „Oleńka” relacja Warszawa Wsch – Katowice od daty odjazdu 11.01.16
– IC 41101 „Oleńka” relacja Katowice – Warszawa Wsch. od daty odjazdu 11.01.16

W tygodniu kończącym 2015 r. producent składów PesaDart przedstawił PKP Intercity brakujące pociągi, wypełniając tym samym zapisy grudniowego porozumienia. Pomimo opóźnień w realizacji zamówienia ze strony Pesy, PKP Intercity pozyskało na zakup nowego taboru unijną dotację w wysokości ponad 545 mln zł. W sumie, PKP Intercity realizując program inwestycji taborowych na kwotę 5,5 mld zł, z sukcesem pozyskało z unijnego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 1,9 mld zł.

(PKP Intercity)

Już od 9 stycznia następne PesaDarty wyruszą w drogę. Nowoczesne składy pojawią się na trasie do Katowic, Bielska Białej, Wisły i Warszawy. Kolejne pociągi trafią także do Białegostoku i Lublina. PKP Intercity na zakup 20 nowoczesnych składów pozyskało ponad 545 mln zł unijnego dofinansowania.


Obecnie 8 pociągów PesaDart przeszło restrykcyjny proces odbiorów. Od 29 grudnia br. w barwach PKP Intercity kursują 2 pierwsze jednostki, obsługując połączenia do Białegostoku (IC Mickiewicz) oraz Lublina (IC Bystrzyca).

PKP Intercity przygotowuje kolejne pociągi do obsługi połączeń kategorii InterCity. Od 9 stycznia 2016 r. składami PesaDart pasażerowie pojadą m.in. do Wisły, Warszawy, Białegostoku, Piotrkowa Trybunalskiego, Częstochowy, Katowic czy Bielska Białej. 10 stycznia nowoczesny skład przejmie obsługę bezpośredniego pociągu relacji Bielsko Biała – Białystok. A już od 11 stycznia Darty pojawią się na trasie Warszawa – Katowice – Warszawa i Lublin – Katowice – Lublin.

– IC 14150 „Wisła” relacja Warszawa Wsch – Wisła od daty odjazdu  09.01.16
– IC 41151 „Wisła” relacja Wisła – Warszawa Wsch od daty odjazdu 09.01.16
– IC 14108 „Ondraszek” relacja Białystok – Bielsko Biała od daty odjazdu 09.01.16
– IC 41109 „Ondraszek” relacja Bielsko Biała – Białystok od daty odjazdu 10.01.16
– IC 24107 „Roździeński” relacja Lublin – Katowice od daty odjazdu 11.01.16
– IC 42107 „Roździeński” relacja Katowice – Lublin od daty odjazdu 11.01.16
– IC 14100 „Oleńka” relacja Warszawa Wsch – Katowice od daty odjazdu 11.01.16
– IC 41101 „Oleńka” relacja Katowice – Warszawa Wsch. od daty odjazdu 11.01.16

W tygodniu kończącym 2015 r. producent składów PesaDart przedstawił PKP Intercity brakujące pociągi, wypełniając tym samym zapisy grudniowego porozumienia. Pomimo opóźnień w realizacji zamówienia ze strony Pesy, PKP Intercity pozyskało na zakup nowego taboru unijną dotację w wysokości ponad 545 mln zł. W sumie, PKP Intercity realizując program inwestycji taborowych na kwotę 5,5 mld zł, z sukcesem pozyskało z unijnego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 1,9 mld zł.

Najnowsze artykuły