Konferencja „Kooperacja służb ratunkowych i sztabów zarządzania kryzysowego”

16 stycznia 2018, 15:10 Alert

30 stycznia w Warszawie odbędzie się konferencja „Kooperacja służb ratunkowych i sztabów zarządzania kryzysowego”. BiznesAlert.pl objął patronat nad tym wydarzeniem.

służby ratunkowe pogotowie
Jak koordynować działania służb? fot. Pixabay


Zarządzanie kryzysowe to działalność organów administracji publicznej, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowych, usuwania ich skutków, odbudowy infrastruktury krytycznej oraz odtwarzania zniszczonych zasobów. Ważne jest opracowanie planów reagowania kryzysowego, które opisują kto, co i kiedy będzie robił, za pomocą jakich sił i środków i na jakiej podstawie prawnej.

Jak wygląda kooperacja służb ratunkowych i administracji publicznej? Jakie są podstawy prawne realizacji zadań zarządzania kryzysowego? Jakie są zasady opracowywania planów zarządzania kryzysowego?

Zapraszamy na organizowaną przez Polski Instytut Rozwoju Biznesu konferencję „Kooperacja służb ratunkowych i sztabów zarządzania kryzysowego”.

Podczas konferencji głos zabiorą:

insp. Grzegorz Baczyński – Dyrektor Głównego Sztabu Policji KGP

Iwona Michniewicz – doktor nauk o kulturze fizycznej, założycielka i pierwsza Prezes Ratownictwa Wodnego Rzeczpospolitej

Leszek Marzec – ratownik medyczny, strażak, Powiatowy Koordynator Ratownictwa Medycznego Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sandomierzu

Krzysztof Gralik – Główny Specjalista, Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego, Wydział Organizacyjny i Spraw Społecznych, Starostwo Powiatowe Otwock

mgr Adam Gorgol – ratownik medyczny, wykładowca w Zakładzie Ratownictwa Medycznego Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe w Lublinie

dr Michał Piekarski – adiunkt w Zakładzie Studiów nad Bezpieczeństwem, Instytut Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Wrocławskiego

Proponowane zagadnienia tematyczne :

Systemy łączności
Systemy ostrzegania i powiadamiania ludności cywilnej o zagrożeniu przy wykorzystywaniu nowoczesnych technologii
Nowoczesny sprzęt wykorzystywany przez służby ratunkowe i mundurowe (mobilne systemy komputerowe, radiotelefony, monitory).
Bezpieczeństwo – publiczne, transportu, obiektów, danych
Organizacja i zasady funkcjonowania centrów zarządzania kryzysowego
Zadania i skuteczna komunikacja pomiędzy administracją, służbami ratunkowymi i mundurowymi
Współpraca ze środkami masowego przekazu
Bezpieczeństwo imprez masowych i zgromadzeń
Logistyka w zarządzaniu kryzysowym
Organizowanie pomocy medycznej I psychologicznej
Aspekty prawne

Konferencja odbędzie się w  Centrum Bankowo-Finansowym „Nowy Świat” S.A. przy ul. Nowy Świat 6/12 w Warszawie.

Na wydarzenie można zarejestrować się na stronie organizatora.