Najważniejsze informacje dla biznesu

Kraje Unii wydają miliardy na dotacje do samochodów służbowych napędzanych paliwami kopalnymi

Najnowsze badanie przeprowadzone przez Transport & Environment (T&E) ujawnia, że pięć największych gospodarek Unii Europejskiej wydaje łącznie około 42 miliardów euro rocznie na dotowanie samochodów służbowych napędzanych paliwami kopalnymi. Te znaczące środki finansowe głównie korzyść przynoszą przedsiębiorstwom, obniżając koszty utrzymania flot pojazdów z silnikami spalinowymi.

Niemcy, Włochy, Francja, Polska i Hiszpania są głównymi beneficjentami tych dotacji. Badanie podkreśla niespójność tych wydatków z celami klimatycznymi UE, ponieważ wsparcie finansowe dla pojazdów napędzanych paliwami kopalnymi stoi w wyraźnej sprzeczności z dążeniem do bardziej ekologicznych, zrównoważonych środków transportu. T&E argumentuje, że te fundusze byłyby lepiej wykorzystane na promocję pojazdów elektrycznych (EV) i innych przyjaznych dla środowiska alternatyw.

Transport & Environment apeluje do UE o przemyślenie tych dotacji, podkreślając potrzebę dostosowania wsparcia finansowego do celów środowiskowych bloku. Przekierowanie dotacji na pojazdy elektryczne mogłoby przyspieszyć przejście na czystszy transport, zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych i wspierać szersze plany działań klimatycznych UE.

Reuters / BiznesAlert.pl

Pierwsza tura wyborów w Mołdawii ma zwycięzcę, a o wyniku referendum decydują pojedyncze głosy

Najnowsze badanie przeprowadzone przez Transport & Environment (T&E) ujawnia, że pięć największych gospodarek Unii Europejskiej wydaje łącznie około 42 miliardów euro rocznie na dotowanie samochodów służbowych napędzanych paliwami kopalnymi. Te znaczące środki finansowe głównie korzyść przynoszą przedsiębiorstwom, obniżając koszty utrzymania flot pojazdów z silnikami spalinowymi.

Niemcy, Włochy, Francja, Polska i Hiszpania są głównymi beneficjentami tych dotacji. Badanie podkreśla niespójność tych wydatków z celami klimatycznymi UE, ponieważ wsparcie finansowe dla pojazdów napędzanych paliwami kopalnymi stoi w wyraźnej sprzeczności z dążeniem do bardziej ekologicznych, zrównoważonych środków transportu. T&E argumentuje, że te fundusze byłyby lepiej wykorzystane na promocję pojazdów elektrycznych (EV) i innych przyjaznych dla środowiska alternatyw.

Transport & Environment apeluje do UE o przemyślenie tych dotacji, podkreślając potrzebę dostosowania wsparcia finansowego do celów środowiskowych bloku. Przekierowanie dotacji na pojazdy elektryczne mogłoby przyspieszyć przejście na czystszy transport, zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych i wspierać szersze plany działań klimatycznych UE.

Reuters / BiznesAlert.pl

Pierwsza tura wyborów w Mołdawii ma zwycięzcę, a o wyniku referendum decydują pojedyncze głosy

Najnowsze artykuły