Lotos i KGHM odbiorą sprzęt z Chin do walki z koronawirusem

7 kwietnia 2020, 17:30 Alert

Po Świętach Wielkanocnych w Warszawie wyląduje transport ze sprzętem medycznym zakupionym przez Grupę Lotos i KGHM Polska Miedź.

Antonow Mrija, największy samolot na świecie. Źródło: Wikicommons
Antonow Mrija, największy samolot na świecie. Źródło: Wikicommons

Współpraca i narodowość

Lotos poinformował o przygotowaniu transportu sprzętu medycznego na wielką skalę, który pomoże w walce z koronawirusem. – Tak skomplikowaną operację logistyczną udaje nam się realizować w krótkim czasie dzięki dobrej współpracy spółek Skarbu Państwa z polskim rządem i ministerstwem aktywów państwowych. Akcje, takie jak ta, dobitnie pokazują, że jednak kapitał ma narodowość. To nie pierwsza inicjatywa, którą Lotos kieruje do służby zdrowia. Do tej pory wsparliśmy już finansowo m.in. wszystkie szpitale zakaźne w całym kraju – mówi prezes Grupy Lotos Paweł Majewski.

– Antonow An-225 to największy i najcięższy samolot latający obecnie po niebie na całym świecie – przekazał prezes Majewski. Pokład samolotu zostanie wypełniony ładunkiem składającym się ze środków ochrony indywidualnej, m.in. kombinezonów oraz przyłbic. Transport przyleci do Polski z Chin.

– Transporty organizowaliśmy od kilkunastu dni. Pierwszy samolot wylądował 26 marca. Łączna wartość materiałów medycznych, zakupionych z naszych środków to około 15 mln dolarów – powiedział prezes KGHM Marcin Chludziński.

Transport na zlecenie KPRM przygotowały spółki KGHM Polska Miedź i Grupa Lotos. Niezbędne środki do walki z koronawirusem przywiezie do Polski największy samolot świata Antonow An-225 Mrija. – Samolot Antonow An-225 Mrija („mrija” po rosyjsku znaczy „marzenie”) to największa maszyna lotnicza na świecie. Powietrzny kolos ma ponad 84 m długości, rozpiętość skrzydeł maszyny wynosi blisko 85 m, a wysokością dorównuje 6-piętrowemu budynkowi. Samolot został wyprodukowany tylko w jednym egzemplarzu. Powstał w 1988 roku, w czasach ZSRR w zakładach lotniczych Aviant. Jest tak duży, że jest w stanie przewieźć prom kosmiczny na swoim grzbiecie, a w ładowni blisko sto samochodów osobowych lub towar cargo o wadze 400 ton, czyli dwa razy więcej, niż wynosi jego masa własna. Wcześniej maszyna gościła w Polsce tylko dwukrotnie – w 2003 i 2005 roku – czytamy w komunikacie.

KGHM Polska Miedź posiada szerokie portfolio projektów eksploracyjnych, rozwojowych i produkcyjnych w Polsce, Niemczech, Kanadzie, Chile i USA. Jest notowana na GPW od 1997 roku.

ISB News/Lotos/KGHM/BiznesAlert.pl

Obajtek: PKN Orlen nie porzuci swoich planów przez koronawirusa