Noga: Duon uruchomił wsparcie dla odbiorców energii elektrycznej objętych ograniczeniami w poborze

10 sierpnia 2015, 17:09 Energetyka

10 sierpnia PSE wprowadziło 20. stopień zasilana. W wyniku tej decyzji klienci, których moc umowna przekracza 300 kilowatów, zostali objęci ograniczeniami w poborze  energii elektrycznej. Specjalnie dla tej grupy odbiorców Duon stworzył system wsparcia, dzięki któremu mogą się oni dowiedzieć m.in. jakie czynności powinna podjąć firma objęta ograniczeniami oraz jakie konsekwencje grożą jej w przypadku nie dostosowania się do oczekiwań PSE.

Ograniczenia poboru energii wydawały się minąć wraz z upadkiem PRL. Większość Głównych Energetyków czy osób odpowiedzialnych w zakładach za utrzymanie ruchu nie spodziewało się, że pewnego dnia będzie zmuszonych do ograniczenia produkcji w celu ratowania polskiej energetyki. Tym większy chaos zapanował w większości firm objętych tą decyzją.

– Natychmiast po ogłoszeniu decyzji Polskich Sieci Energetycznych skontaktowaliśmy się z wszystkimi naszymi klientami, którzy potencjalnie byli zagrożeni ograniczeniem poboru. Kontaktowaliśmy się zarówno z tymi, którzy kupują od nas prąd, jak również z odbiorcami, którzy pobierają z Duon tylko gaz, a energię elektryczną kupują w innych spółkach obrotu – opowiada Krzysztof Noga Prezes Zarządu Duon Marketing and Trading S.A. – Wniosek był prosty, ograniczenia w dostawie energii elektrycznej są zjawiskiem bardzo często kompletnie nie znanym obecnym służbom technicznym u odbiorców przemysłowych. Odbiorcy nie wiedzą, co konkretnie oznacza dla nich komunikat PSE. Odbiorcy przemysłowi bardzo często nie mają wewnętrznych procedur, jak dostosować się do częściowego ograniczenia poboru mocy, zastanawiają się także, co im grozi, jeśli się nie zastosują do oczekiwań energetyki, czy mogą być całkowicie odłączeni oraz gdzie mogą szukać informacji o formalnych podstawach ograniczenia dostępu do energii elektrycznej. Choć zaskoczenie przyszło od strony operatorów sieciowych, nie zaś od spółek obrotu można odnieść wrażenie, że także dla przedsiębiorstw sieciowych to nowa sytuacja.

W związku z powyższym Duon podjął decyzję o uruchomieniu specjalnego numeru telefonu, dedykowanego do odbiorców na terenie całej Polski. Z konsultacji dostępnych pod numerem (58) 350 91 54 w godzinach 8.00 -16.00 mogą skorzystać wszystkie firmy, nie tylko te które kupują energię elektryczną od Duon. – Naszym celem jest profesjonalne doradztwo właśnie dlatego za pomoc klientom odpowiada pracownik naukowy Politechniki Gdańskiej na co dzień współpracujący z wielkimi odbiorcami energii- podkreśla prezes Noga. Sytuacja w systemie jest poważna, myślę że wprowadzenie kolejnego etapu będzie oznaczało już interwencje operatorów sieci dystrybucyjnych i całkowite wyłączenia wybranych linii zasilających zakłady przemysłowe niestosujące się do ograniczeń.

Źródło: Duon