Ostrowska: Energa uwzględni w swej strategii trendy prosumenckie

9 kwietnia 2015, 12:44 Energetyka

Energa, PGE i PGNiG prowadzą rozmowy z Bankiem Ochrony Środowiska na temat wspólnych ofert dla prosumentów – donosi „Rzeczpospolita”.

Turbiny wiatrowe

Według relacji dziennika obie grupy energetyczne oraz gazowy PGNIG prowadzą zaawansowane rozmowy z Bankiem Ochrony Środowiska w sprawie tworzenia produktów proekologicznych adresowanych między innymi do prosumentów.

Jednak rzecznik PGE Maciej Szczepaniuk zaprzeczył, że grupa bierze udział w takim projekcie. Natomiast Szymon Kozak z działu komunikacji PGNiG Obrót Detaliczny nie chciał ujawniać informacji na ten temat tłumacząc to konkurencyjnym charakterem rynku. Jednocześnie przyznał, że spółka zamierza uzupełniać swoją ofertę o produkty okołoenergetyczne, w tym rozwiązania proekologiczne i energooszczędne.

Cytowana przez „Rz” rzeczniczka Energi Beata Ostrowska również nie potwierdziła wprost udziału grupy we wspólnym projekcie z BOS, ale jak podkreśliła, grupa na bieżąco analizuje sytuację na rynku i uwzględni w swojej strategii również trendy prosumenckie.

Jednocześnie jak pisze „Rzeczpospolita”, produkty prosumenckie już się pojawiły albo mają się pojawić w ofercie innych firm energetycznych. Nad taką ofertą pracuje między innymi Enea. Natomiast EdF Polska już oferuje takie rozwiązania w sektorze MŚP. RWE Polska zrealizowało wspólnie z Toyota Motor Poland projekt PV o mocy 5 kW i planuje wprowadzenie podobnych produktów dla sektora MŚP i gospodarstw domowych.