OT Logistics chce kupić kolejne akcje chorwackiego operatora portowego

29 sierpnia 2017, 16:30 Alert

OT Logistics, największy polski operator portowy, jest jedynym podmiotem, który złożył ofertę w przetargu na zakup akcji chorwackiego operatora portu Luka Rijeka d.d. Za blisko 12 proc. akcji OT Logistics oferuje 45,6 mln zł – poinformowały we wtorek służby prasowe spółki.

Dźwigi portowe

Agencja prywatyzacyjna CERP, do której należy pakiet akcji przystąpi teraz do weryfikacji formalnie złożonej oferty i jej ewentualnej akceptacji. Sprzedaż akcji może nastąpić 7 września br. w trybie transakcji pakietowej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Zagrzebiu.

Jeśli 11,75 proc. akcji Luka Rijeka trafi do spółki OT Logistics, będzie ona posiadać łącznie blisko 33 proc. akcji chorwackiego operatora portowego. W lipcu 2015 r. w ofercie publicznej spółka nabyła prawie 21 proc. akcji Luka Rijeka.

Grupa Kapitałowa OT Logistics planuje być liderem w obsłudze transportowo-logistycznej w Europie Środkowej i Wschodniej oraz produktów agro w basenie Morza Bałtyckiego (bez Rosji) oraz Morza Adriatyckiego.

Jak podała spółka, jednym z ważniejszych celów Grupy jest budowa korytarza Bałtyk-Adriatyk i zapewnienie klientom kompleksowej oferty logistycznej obejmującej zarówno usługi portowe, jak i usługi transportowe wewnątrz lądu. Grupa Kapitałowa zamierza zrealizować te cele poprzez akwizycje, wzrost organiczny oraz alianse strategiczne.

Luka Rijeka jest operatorem największego portu w Chorwacji. Akcje spółki są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Zagrzebiu. Podstawowym przedmiotem działalności są usługi portowe, w tym załadunek, rozładunek, magazynowanie i transport ładunków masowych, drobnicowych, drewna, zbóż, a także zwierząt i owoców. Według publicznych sprawozdań z lat 2015-2016 Luka Rijeka zrealizowała przeładunki na poziomie 2,2-2,9 mln ton.

Oprócz udziałów w chorwackim porcie Luka Rijeka OT Logistics jest właścicielem OT Port Świnoujście, największego portu masowego na polskim zachodnim wybrzeżu, uniwersalnego portu w Gdyni z jedynym dedykowanym terminalem ro-ro w Polsce – OT Port Gdynia, a także portów śródlądowych we Wrocławiu i Opolu. W portfelu aktywów OT Logistics znajduje się również port w Kołobrzegu.

OT Logistics S.A. to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Wraz ze spółkami tworzącymi Grupę Kapitałową OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii – informuje spółka. Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także spedycji i logistyce. W 2016 r. Grupa wypracowała 712,1 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, a jej zysk netto wyniósł 10,0 mln zł. Akcje OT Logistics od 2013 r. są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Polska Agencja Prasowa