PGE Obrót przestrzega przed nieuczciwymi sprzedawcami prądu

4 marca 2019, 16:30 Alert

PGE Obrót z Rzeszowa, zajmująca się w Grupie PGE sprzedażą energii do odbiorców końcowych ostrzega klientów przed nieuczciwymi handlowcami. Ostatnio spółka odnotowała takie przypadki na Podkarpaciu i Lubelszczyźnie.

Jak poinformował PAP w poniedziałek rzecznik prasowy firmy Mariusz Majewski, nieuczciwi handlowcy często podszywają się pod markę PGE.

„Odwiedzają klientów w domach i namawiają do zmiany sprzedawcy lub akceptacji rzekomo nowych taryf. Na takie wizyty w ostatnich dniach narażeni byli szczególnie mieszkańcy Rzeszowa i Puław. Chcę podkreślić, że nasi pracownicy nie odwiedzają klientów w ich domach w celu podpisania nowych umów lub dokonania jakichkolwiek zmian w dokumentacji” – zaznaczył. Majewski dodał, że należy pamiętać o kilku ważnych zasadach. M.in. należy dokładnie sprawdzić tożsamość handlowca, który nas odwiedza i to, jaką firmę reprezentuje.

„Trzeba również dokładnie zapoznać się z przedstawionymi dokumentami: skontrolować wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie dodatkowe koszty, a także sprawdzić, jakie są warunki rozwiązania umowy” – podkreślił rzecznik PGE Obrót i przypomniał, że w przypadku podpisania umowy poza siedzibą firmy, czyli np. w domu mamy prawo do rozwiązana umowy w ciągu 14 dni, bez żadnych negatywnych skutków. Jeśli klient PGE ma jakiekolwiek wątpliwości, może zadzwonić pod numer infolinii 422 222 222. Zdaniem Majewskiego, często taki telefon pozwala ochronić siebie i uniknąć wielu kłopotów.

PGE Obrót posiada certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE). Co roku w ramach TOE włącza się ogólnopolską kampanię informacyjną „Sprawdź kto sprzedaje Ci energię”, mającą na celu ostrzeganie przed nieuczciwymi praktykami sprzedaży prądu i gazu na rynku. PGE Obrót wchodzi w skład Grupy Kapitałowej PGE, największej grupy energetycznej i ciepłowniczej w Polsce i jednej z największych firm energetycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka obsługuje ponad 5 mln klientów.

Polska Agencja Prasowa