PKP: Pierwsza doba obowiązywania nowych rozkładów jazdy

14 grudnia 2015, 12:40 Alert

(PKP S.A.)

Podczas pierwszej doby obowiązywania nowego rozkładu jazdy pociągów nowoczesne składy Flirt3 spółki PKP Intercity obsłużyły 31 połączeń. Ponownie skróceniu uległy czasy przejazdów. Dzięki przeprowadzonym modernizacjom linii pociągi wróciły na trasę Warszawa – Białystok. Zniknęły także utrudnienia na trasie ze stolicy do Łodzi. Pociągi regionalne oraz aglomeracyjne dowiozły pasażerów bez przeszkód.

Wraz z nowym rozkładem jazdy na tory wyjechały nowoczesne pociągi Flirt3. Ponadto spółka PKP Intercity uruchomiła dodatkowe połączenia EIP (Pendolino). Oprócz linii pomiędzy Warszawą a Trójmiastem, Katowicami, Wrocławiem i Krakowem, pociągi te kursują również na trasach: do Rzeszowa, Bielska-Białej i Gliwic.

Wraz z nowym rozkładem jazdy skrócił się czas podróży pociągami na kilkudziesięciu trasach w całej Polsce. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – zarządca infrastruktury kolejowej – w 2015 roku zmodernizowały lub wyremontowały ponad 800 km torów. Dzięki inwestycjom o wartości ok. 8 mld zł osiągnięte zostały kolejne rekordowe czasy przejazdów pociągami, m.in. na trasach z Trójmiasta do Wrocławia czy z Poznania do Krakowa. Skróceniu uległa także podróż ze stolicy do Bielska-Białej, Olsztyna i Bydgoszczy. Jeszcze lepsze czasy przejazdów osiągają pociągi Pendolino, np. z Warszawy do Gdańska najlepszy czas to 2h 37 min, czyli 21 minut krócej niż według starego rozkładu. Z Warszawy do Krakowa można dostać się już w 2h 15 min. Szybciej do stolicy mogą jeździć również mieszkańcy Katowic i Wrocławia. Najszybszym pociągiem można dojechać woj. śląskiego w 2h 19 min, natomiast z Wrocławia w 3h 28 min.

Informacje o zmianach w rozkładzie jazdy są dostępne na dworcach i w Internecie od 22 listopada. Trafiają do pasażerów także m.in. poprzez: zapowiedzi na dworcach i w pociągach, profile na FB, infolinię 19 757. Do dyspozycji pasażerów jest także nowa strona www.portalpasazera.pl oraz m.in.: rozklad.plk-sa.pl, www.intercity.pl, oraz www.rozklad-pkp.pl.

Poza tradycyjnymi punktami informacyjnymi, jak kasy czy centra obsługi klienta, podróżni otrzymują wsparcie mobilnych informatorów, którzy dyżurują na największych dworcach w Polsce. Pomoc można również uzyskać ze strony pracowników punktów InfoDworzec, zlokalizowanych na 10 największych dworcach w kraju.