Polacy coraz częściej zmieniają sprzedawcę energii

7 października 2019, 14:15 Alert

W sierpniu 2019 r. doszło do ponad 4,4 tys. zmian sprzedawcy energii elektrycznej – wynika z danych opublikowanych w poniedziałek przez Urząd Regulacji Energetyki. Jak wynika z danych urzędu prawie 26 proc. odbiorców indywidualnych zdecydowało się dotychczas na ofertę wolnorynkową u sprzedawcy z urzędu.

Jak podaje URE w sierpniu 2019 rok odnotowano 289 zmian sprzedawcy wśród odbiorców instytucjonalnych i biznesowych oraz 4 128 w grupie taryfowej G, czyli klientów indywidualnych energetyki. Dla porównaniu w lipcu br. miało odnotowano odpowiednio 410 i 3 300 zmian, a w sierpniu 2018 roku 456 i 5 056.

W sierpniu odbiorcy, którzy skorzystali z prawa zamiany sprzedawcy energii elektrycznej zużyli około 6,2 TWh energii elektrycznej, co stanowiło 45,6 ogółu zużycia w kraju.

Dane URE wskazują, że na koniec sierpnia 2019 r., liczba odbiorców instytucjonalnych i biznesowych którzy zmienili sprzedawcę energii wyniosła 209 273 i od początku roku wzrosła o 8 268. Natomiast wśród odbiorców indywidualnych liczba ta wyniosła 642 055, co oznacza wzrost w tym roku o 37 443.

Urząd ujawniła również, ilu odbiorców z gospodarstwach domowych (według stanu koniec czerwca br.) zdecydowało się na ofertę wolnorynkową u sprzedawcy z urzędu. Z danych tych wynika, że taką decyzję podjęło ponad 3,410 mln odbiorców indywidualnych, czyli około 26 proc. Na koniec ubiegłego roku takich odbiorców 3,266 mln (25 proc.).

Na koniec pierwszego półrocza br. najwięcej gospodarstw domowych było rozliczanych według taryf w PGE Obrót (prawie 3,695 mln) i stanowili oni niemal 80 proc. ogółu odbiorców z indywidualnych obsługiwanych przez spółkę. Natomiast najmniejsza liczba odbiorców indywidualnych wobec których stosowano ceny określone w taryfie występowała w Enei – ok. 1,737 mln, jednak w przypadku tej spółki odbiorcy indywidualni rozliczni według traf stanowili ponad 83 proc.

Największa liczba odbiorców w gospodarstwach domowych, którzy skorzystali z ofert rynkowych sprzedawcy „zasiedziałego” na koniec pierwszego półrocza odnotował Tauron Sprzedaż – prawie 1,435 mln (udział 37 proc. w stosunku do całkowitej liczby odbiorców indywidualnych obsługiwanych przez spółkę).

CIRE.PL