Najważniejsze informacje dla biznesu

Nowe ramy polityki rozwoju rynku paliw alternatywnych

Ministerstwo Klimatu i Środowiska skierowało do konsultacji krajowe ramy polityki rozwoju rynku paliw alternatywnych w sektorze transportu i rozwoju odpowiedniej infrastruktury – podano w Biuletynie Informacji Publicznej MKiŚ. Dokument zawiera m.in. prognozę wzrostu liczby zarejestrowanych elektryków w Polsce do 1,5 miliona w 2030 roku.

Poniżej wybrane założenia rozwoju infrastruktury dla paliw alternatywnych przedstawione w dokumencie:

  • prognoza wzrostu liczby zarejestrowanych pojazdów elektrycznych o napędzie bateryjnym i hybrydowych typu plug in do 2030 roku do półtorej miliona z 0,376 mln w 2025 roku, z czego bateryjnych osobowych i lekkich dostawczych 0,9 mln na koniec 2030;
  • łączna liczba publicznych punktów ładowania w 2030 roku: 87 tysięcy, po wzroście w 2025 roku z 23,7 tysięcy, przy wzroście zagregowanej mocy wyjściowej stacji ładowania (ogólnodostępnych) do 1,67 mln kW z 0,41 mln kW w 2025 roku;
  • wzrost liczby punktów ładowania wzdłuż dróg sieci TEN-T w 2035 roku do 1,2 tysiąca z 0,44 tysiąca w 2025 roku;
  • planowany wzrost liczby punktów ładowania w 2030 roku dla pojazdów ciężkich (ogólnodostępne) do blisko 2 tysiąca z 0,12 tysiąca w 2025 roku wzdłuż dróg typu TEN-T;
  • stabilizacja liczby punktów tankowania skroplonego metanu do 2030 roku na poziomie 31 sztuk od 2025 roku do 2030 roku;
  • prognozowany wzrost liczby pojazdów o napędzie wodorowym w 2030 roku do 6,2 tysiąca z około tysiąca w 2025 roku, z czego 4,2 tysiąca osobowych, przy 37 punktach tankowania wodoru w 2030 roku wobec 15 w 2025 roku.

Polska Agencja Prasowa / BiznesAlert.pl

Cyberzagrożenia w sektorze energetycznym istnieją

Ministerstwo Klimatu i Środowiska skierowało do konsultacji krajowe ramy polityki rozwoju rynku paliw alternatywnych w sektorze transportu i rozwoju odpowiedniej infrastruktury – podano w Biuletynie Informacji Publicznej MKiŚ. Dokument zawiera m.in. prognozę wzrostu liczby zarejestrowanych elektryków w Polsce do 1,5 miliona w 2030 roku.

Poniżej wybrane założenia rozwoju infrastruktury dla paliw alternatywnych przedstawione w dokumencie:

  • prognoza wzrostu liczby zarejestrowanych pojazdów elektrycznych o napędzie bateryjnym i hybrydowych typu plug in do 2030 roku do półtorej miliona z 0,376 mln w 2025 roku, z czego bateryjnych osobowych i lekkich dostawczych 0,9 mln na koniec 2030;
  • łączna liczba publicznych punktów ładowania w 2030 roku: 87 tysięcy, po wzroście w 2025 roku z 23,7 tysięcy, przy wzroście zagregowanej mocy wyjściowej stacji ładowania (ogólnodostępnych) do 1,67 mln kW z 0,41 mln kW w 2025 roku;
  • wzrost liczby punktów ładowania wzdłuż dróg sieci TEN-T w 2035 roku do 1,2 tysiąca z 0,44 tysiąca w 2025 roku;
  • planowany wzrost liczby punktów ładowania w 2030 roku dla pojazdów ciężkich (ogólnodostępne) do blisko 2 tysiąca z 0,12 tysiąca w 2025 roku wzdłuż dróg typu TEN-T;
  • stabilizacja liczby punktów tankowania skroplonego metanu do 2030 roku na poziomie 31 sztuk od 2025 roku do 2030 roku;
  • prognozowany wzrost liczby pojazdów o napędzie wodorowym w 2030 roku do 6,2 tysiąca z około tysiąca w 2025 roku, z czego 4,2 tysiąca osobowych, przy 37 punktach tankowania wodoru w 2030 roku wobec 15 w 2025 roku.

Polska Agencja Prasowa / BiznesAlert.pl

Cyberzagrożenia w sektorze energetycznym istnieją

Najnowsze artykuły