Prezes UTK interweniuje ws. awarii systemu sprzedaży biletów PKP Intercity

19 listopada 2014, 10:33 Alert

(Urząd Transportu Kolejowego)

W związku z trwającą od niedzieli 16 listopada br., poważną awarią systemu sprzedaży biletów PKP Intercity, prezes Urzędu Transportu Kolejowego wezwał spółkę do pilnego przedstawienia wyjaśnień dotyczących zaistniałej sytuacji.

W wystąpieniu zwrócono przewoźnikowi uwagę, że w niedawnej korespondencji interwencyjnej związanej z wrześniową awarią systemu e-IC, Prezes UTK zalecał spółce m.in. podjęcie odpowiednich działań w celu uniknięcia podobnych sytuacji w przyszłości. W reakcji na trwający od weekendu problem z zakupem biletów na pociągi z rezerwacją miejsc, prezes UTK wezwał PKP Intercity do wyjaśnienia m.in. w jaki sposób drużyny konduktorskie kontrolują podróżnych, którzy nie mogli pobrać z serwera wcześniej zakupionych biletów internetowych, w jaki sposób drużyny konduktorskie dokonują odprawy na pokładzie pociągów oraz w jaki sposób odprawiani są pasażerowie, którzy nie mogli zakupić biletu.

Jednocześnie prezes UTK analizuje możliwość wszczęcia postępowania administracyjnego pod kątem ewentualnego naruszenia zbiorowych interesów pasażerów.