Rzędowska: Ładuj i bądź uprzejmy. Etykieta elektromobilności

3 października 2016, 07:30 Energetyka

KOMENTARZ

Agata Rzędowska

Redaktor BiznesAlert.pl

Elektromobilność wymusza pewne zachowania. Dyskusja czy właściciele hybryd mają równe prawa z właścicielami samochodów zeroemisyjnych przy stacjach ładujących trwa np. w USA gdzie przyrost samochodów potrzebujących wtyczki w tej chwili jest na poziomie 10 tysięcy egzemplarzy miesięcznie.

Ładowarki można rezerwować z wyprzedzeniem, ale nadal bywają do nich kolejki. Dlatego tak ważne jest żeby użytkownicy korzystali z zasobów nie przeszkadzając sobie nawzajem.

  1. Oczywiście nie można porównywać sytuacji osoby jeżdżącej samochodem zeroemisyjnym z sytuacją użytkownika hybrydy. Naturalnym wydaje się, że ładujący hybrydę widząc w potrzebie użytkownika samochodu elektrycznego zwyczajnie odstąpi swoją wtyczkę. Będzie życzliwy, choć niestety nieco zwiększy emisję spalin.
  2. Kolejna sprawa to odwieszanie wtyczki. Tak jak odwieszasz pistolet na stacji benzynowej, tak nie zostawiasz wtyczki luzem na ulicy. To niedopuszczalne żeby kable leżały luzem wokół ładowarki.
  3. Dbaj o czystość. To także w twoim interesie jest aby nie pobrudzić się przy ładowaniu. Warto mieć przy sobie papierowe ręczniki albo jednorazowe ściereczki do czyszczenia. Zadbaj o czystość nawet jeśli zdarza się, że inni tego nie robią. Pamiętaj, że właściciele miejsc gdzie ładujesz swój samochód, jeśli to np. parking przy restauracji nie są dozorcami, udostępniają miejsce i chcą aby było ono czyste.
  4. Pamiętaj! Nigdy, przenigdy nie parkuj swojego samochodu na miejscu przeznaczonym do ładowania. Prosta zasada: nie używasz, nie blokuj dostępu innym. Nawet jeśli oznakowania nie mówią wprost o tym, że jeśli nie ładujesz nie powinieneś tu stać. Nie podoba się nam kiedy użytkownicy samochodów konwencjonalnych parkują na miejscach przeznaczonych do ładowania. Co dopiero można pomyśleć o użytkowniku samochodu EV, który blokuje dostęp do szybkiej ładowarki innym…
  5. Podsumowując, cóż, bądź po prostu życzliwy i buduj dobry wizerunek użytkowników samochodów EV, to będzie procentować.