Polenergia uruchomiła hub dla elektryków
Polenergia uruchomiła w Warszawie Zieloną Strefę Elektromobilności, która umożliwi jednoczesne ładowanie do ośmiu pojazdów. W pobliżu umieszczono obszar rekreacyjny dla klientów stacji.
Polenergia poinformowała o uruchomienie Zielonej Strefy Elektromobilności, warszawskiego hubu szybkich stacji ładowania. Powstał niedaleko Centrum Handlowego Blue City. W jego skład wchodzą trzy szybkie stacje DC i dwie stacje AC o łącznej mocy prawie jednego megawata. Pierwszy typ ładuje prądem stałym, a drugi zmiennym. Spółka zauważa, że w Polsce rośnie ilość samochodów elektrycznych, których liczbę szacuje na ponad 120 tysięcy.
– Liczba samochodów elektrycznych w Polsce dynamicznie rośnie, a wraz z nią – popyt na infrastrukturę stacji ładowania. Polenergia eMobility wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom, oddając nowy hub wyposażony w szybkie stacje ładowania o łącznej mocy blisko megawata. Zielona strefa, którą uruchomiliśmy w Warszawie to kolejne, po Autostradzie Wielkopolskiej, strategiczne miejsce wyposażone w nasze ładowarki elektryczne. Tworzymy infrastrukturę, która nie tylko spełnia, ale wręcz przewyższa oczekiwania współczesnych użytkowników pojazdów elektrycznych. Naszą przewaga jest także to, że energia, którą dostarczamy do naszych stacji ładowania, pochodzi w 100 procentach ze źródeł odnawialnych Polenergii – mówi Piotr Maciołek, członek zarządu Polenergia.
Zielona Strefa Elektromobilności umożliwia zasilenie ośmiu pojazdów jednocześnie. Spółka zaprojektowała w pobliżu również miejsce do odpoczynki z zielenią i ławkami. Jedna z nich została wykonana z materiału pochodzącego z recyklingu turbiny wiatrowej.
Polenergia oferuje zniżki dla użytkowników w czasie nadprodukcji energii z OZE.
Stacje szybkie doładowania dostarczył Siemens. W projekcie użyto m.in. kabli chłodzonych cieczą HPC, które zapewniają optymalizację wykorzystania energii.
– Zainstalowane w warszawskim hubie ładowarki Siemensa o indywidualnej mocy do 300 kW są pierwszymi tego typu rozwiązaniami w Polsce. Umożliwiają one ultraszybkie ładowanie pojazdów elektrycznych w zaledwie 15 minut. To mniej więcej tyle, ile potrzeba na wypicie kawy czy skorzystanie z toalety. Obecnie realizujemy dla Polenergii dostawy ponad 30 stacji o różnych mocach. Jesteśmy dumni z udziału w tym przełomowym projekcie, który przyczynia się do rozwoju elektryfikacji polskiego transportu drogowego. Nasze produkty powstają w ramach kontrolowanego łańcucha zasobów środowiskowych. Taki proces wspiera naszych partnerów w realizacji ich zobowiązań związanych z ESG – podkreśla Mariusz Kondraciuk, Dyrektor branży Smart Infrastructure, Siemens Polska.
Polenergia powołuje się na dane według których w Polsce działa ponad 7,5 tysiąca ogólnodostępnych punktów ładowania. Według ekspertów do 2025 roku liczba będzie musiał ulec potrojeniu, aby sprostać zapotrzebowaniu rynku.
Polenergia / Marcin Karwowski
Ekolodzy: System kaucyjny nie rozwiąże problemu kurortów i ich śmieci