Szybciej z Kluczborka do Ostrzeszowa

10 sierpnia 2015, 11:00 Infrastruktura

O 20 minut skróci się podróż z Kluczborka do Ostrzeszowa. Nowe wiaty i wyższe perony już zapewniają lepszy standard obsługi podróżnych. Dzięki modernizacji przejazdów wzrasta też poziom bezpieczeństwa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. we wrześniu zakończą projekt rewitalizacji 60 km linii Kluczbork – Ostrzeszów.

Dzięki inwestycji Polskich Linii Kolejowych za 260 mln zł pociągi pasażerskie będą mogły rozpędzić się do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h. Pasażerowie pociągów dalekobieżnych pojadą pomiędzy Kluczborkiem a Ostrzeszowem krócej o ok. 20 minut, a klienci pociągów regionalnych, zatrzymujących się na każdym przystanku, ok. 10 minut krócej. Po nowych torach składy pojadą ciszej. Wymiana elementów torowiska podwyższy również bezpieczeństwo.

csm_PLK_Kluczbork-Ostrzeszow__1__dd47072d93

Poza skróceniem czasu przejazdu PLK poprawia komfort obsługi pasażerów na 12 peronach. Do końca lipca odnowiono 8, a na pozostałych 4 – w Ostrzeszowie, Byczynie, Biskupicach i Domaninie trwają prace wykończeniowe. Odnowione przystanki mają wyższe, ułatwiające wsiadanie do pociągów perony, wyposażone będą w nowe wiaty, ławki i oświetlenie. Osobom niepełnosprawnym obsługę ułatwią pochylnie, dodatkowe poręcze czy linie bezpieczeństwa z wypukłościami informującymi o krawędzi peronu.

csm_PLK_Kluczbork-Ostrzeszow__3__2550c4d39b

Rewitalizacja trasy z Kluczborka do Ostrzeszowa jest jednym z kilku projektów zrealizowanych pomiędzy Poznaniem a Katowicami, dzięki którym aż o 1,5 godziny skróci się przejazd z Wielkopolski na Śląsk. Ponadregionalny charakter inwestycji PLK ma na celu usprawnienie komunikacji pasażerskiej i towarowej pomiędzy województwem śląskim i wielkopolskim, a co za tym idzie zbliżenie obu regionów pod względem gospodarczym, społeczno-kulturowym oraz turystycznym.

csm_PLK_Kluczbork-Ostrzeszow__4__2097eb4401

Rewitalizacja linii 272 na odcinku z Kluczborka do Ostrzeszowa zakończy się na przełomie sierpnia i września. Na trasie zamontowano już 86 km nowych torów. Na finiszu jest wymiana rozjazdów – z 62 zaplanowanych zamontowano już 48. Trwa także remont przejazdów kolejowo-drogowych – z 36 odnowiono 12.

csm_PLK_Kluczbork-Ostrzeszow__6__781c226d3f

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.