Tauron skrócił czas przyłączania klientów do sieci

18 lipca 2016, 12:00 Alert

(Tauron/CIRE.pl)

fot. Maciej Dorosiński

W ciągu ostatnich trzech lat Tauron Dystrybucja skrócił średni czas przyłączania klientów do sieci o prawie 30 proc. do ok.5 miesięcy – podała spółka komunikacie. Jest to według niej efektem wykorzystywania portalu przyłączeniowego, zmniejszenia ilości procedur, skrócenia czasu załatwienia formalności oraz uproszczenia treści umów. W ostatnim czasie spółka uruchomiła dla klientów portal Przyłączenia. Umożliwia on zdalne złożenie wniosku o warunki przyłączenia oraz umowy o przyłączenie.

– Nasi klienci są bardzo wymagający i oczekują ciągłego udoskonalania usług. Większość z nas na co dzień korzysta z nowoczesnych rozwiązań. Aby zarządzać pieniędzmi nie musimy przychodzić do banków, podatek możemy rozliczyć również bez wychodzenia z domu. W tym właśnie kierunku podążamy z pracami mającymi na celu rozwój kanałów komunikacji z klientami – mówi Robert Zasina, prezes Taurona Dystrybucji.

Firma prowadzi również badania poziomu satysfakcji klientów z realizowanych procesów, które pokazują, że dla klienta najistotniejsze jest dotrzymanie umówionych terminów oraz właściwa i rzetelna informacja o statusie realizowanego przyłączania. Dlatego istotną funkcjonalnością portalu przyłączeniowego jest przekazywanie klientom statusów realizacji poszczególnych etapów procesu.

Kolejnym działaniem podjętym przez spółkę jest skracanie czasu i zmniejszanie ilości procedur związanych z zakończeniem procesu przyłączania. Dziś, po zrealizowaniu przyłącza przez spółkę, klient przyłączany do sieci niskiego napięcia, jest informowany o zakończeniu realizacji przyłącza i gotowości do świadczenia usług dystrybucji energii elektrycznej. Wraz z tą informacją od razu otrzymuje kartę danych technicznych, czyli zestaw informacji niezbędnych do zawarcia umowy na dostarczanie energii elektrycznej. Dzięki temu, może wcześniej korzystać z energii elektrycznej w swoim nowym domu lub mieszkaniu.

Od początku roku, dla klientów przyłączanych do sieci niskiego napięcia Tauron Dystrybucja wprowadził także nowe wzorce umów o przyłączenie. Największą zmianą jest skrócenie i uproszczenie umowy. Liczba stron głównej części umowy zmniejszyła się prawie o połowę, ponieważ spółka wprowadziła ogólne warunki umów o przyłączenie, takie same dla wszystkich klientów.

Wprowadzone zmiany w obszarze przyłączeń umożliwiły spółce skrócenie czasu realizacji przyłączenia.

– Przez ostatnie 3 lata czas realizacji przyłączenia skróciliśmy prawie o 30 proc. Dzisiaj, średni czas realizacji przyłączenia klientów do sieci niskiego napięcia wynosi około 5 miesięcy. To o rok wcześniej, niż termin wymagany przepisami – tłumaczy Robert Zasina.

Tauron podkreśla, że dalsze skracanie czasów przyłączenia do sieci będzie bardzo trudne do osiągnięcia, z uwagi na długotrwałe procedury uzyskiwania zgód, opinii czy decyzji administracyjnych, jednak firma będzie podejmowała kolejne działania usprawniające obsługę klientów. W najbliższym czasie spółka skoncentruje się na skutecznej komunikacji z klientem, ograniczeniu przypadków długo realizowanych umów o przyłączenie oraz na nowoczesnych formach płatności elektronicznych. Dzięki tej usłudze klienci będą mogli dokonać opłaty wykorzystując rozwiązania podobne do tych stosowanych w sklepach internetowych.