Tauron pogłębia współpracę ze start-upami

20 października 2020, 18:00 Alert
tauron
Logo Taurona. Fot. BiznesAlert.pl

Osiem startupów testowało w Tauronie działanie swoich projektów w ramach KPT ScaleUP. Wybrane rozwiązania firma chce przełożyć na codzienną działalność operacyjną. W całym programie prowadzonym przez Krakowski Park Technologiczny od 2018 roku do Taurona trafiło ponad 200 rozwiązań. Prace startupów są finansowane z funduszy publicznych Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach programu ScaleUp. Jednym z operatorów programu jest Krakowski Park Technologiczny.

– W dwóch zakończonych już rundach akceleracyjnych koncentrowaliśmy się między innymi na rozwiązaniach z obszaru internetu rzeczy oraz takich, które pozwolą usprawnić naszą obsługę klienta. To ważne dla Taurona, który dostarcza energię elektryczną i obsługuje ponad 5,5 miliona klientów – mówi Łukasz Zimnoch, rzecznik prasowy Taurona. – W trzecim naborze zgłosiły się do nas startupy zajmujące się m.in. monitorowaniem pracy maszyn, zabezpieczeniem sieci energetycznych, czy przemysłowym Internetem rzeczy – dodaje Zimnoch.

Duży potencjał w rozwoju obsługi klienta ma Chatbot, rozwijany przez startup Roboticon. Podczas sześciomiesięcznej akceleracji startup pracował nad rozwojem nowego kanału komunikacji dla klientów Grupy. Chatbot to nie tylko nowa forma kontaktu, ale również asystent, który podczas pilotażu ułatwiał klientom odnalezienie interesujących ich informacji w portalu tauron.pl. Chatbot wspierał także klientów m.in. podczas pierwszego kontaktu zastępując w niektórych sytuacjach konsultanta, w procesie podpisywania i przepisywania umów czy podczas zakupu instalacji fotowoltaicznych.

Tauron testował rozwiązanie Roboticonu podczas pierwszej fali pandemii koronawirusa, gdy po zamknięciu stacjonarnych Punktów Obsługi Klienta, cały ruch został przekierowany do kanałów zdalnych, a spółka obsłużyła w tym czasie ponad milion klientów. Nad rozwojem narzędzia służącego do zarządzania siecią inteligentnych urządzeń i czujników IoT rozmieszczonych w infrastrukturze miejskiej Tauron pracował ze startupem Nanobots Software. System ten umożliwia zdalne zarządzanie tymi urządzeniami, a także analizę parametrów, takich jak temperatura, wilgotność, czy poziom zanieczyszczenia powietrza, które otrzymywane są z rozmieszczonych w mieście czujników i urządzeń.

Krakowski startup Seedia, działający w obszarze smart city, przygotował i dostarczył z kolei elementy małej architektury miejskiej m.in. inteligentne infokioski oraz kosze na śmieci. Pierwsze są nośnikiem informacji, pozwalając na wyświetlanie komunikatów dla mieszkańców miast w zależności od bieżącej sytuacji oraz potrzeb służb miejskich i mieszkańców dotyczących m.in. warunków pogodowych, rozkładu jazdy komunikacji miejskiej, czy informacji o wydarzeniach organizowanych w mieście. Kosze na śmieci ułatwiają z kolei prace służbom miejskim przekazując informujące o stanie ich zapełnienia.

Tauron