Czy włoskie elektryki podbiją serca Amerykanów?

8 stycznia 2018, 09:00 Alert

W USA marka Alfa Romeo nie jest zbyt popularna. Ten wchodzący w skład koncernu Fiat Chrysler producent samochodów znany z dbałości o design kojarzony jest przede wszystkim z Europą. W wyścigu o miejsce na podium wśród sprzedawanych samochodów elektrycznych Alfa Romeo do tej pory nie brało udziału.

Samochód elektryczny elektromobilność
fot. CC/Geograph.ie

SUV

Punktem zwrotnym po niemal 25 latach słabnącej sprzedaży był USA rok 2017 i sprzedaż dwóch nowych modeli: sedana i SUVa. W 2016 roku sprzedano w USA tylko 528 egzemplarzy modeli Apfa Romeo, w 2017 sprzedano ponad 14,000 egzemplarzy tylko dwóch modeli Giulia i Stelvio. Oba są produkowane w Europie i oba mają ogromną moc oraz wzbudzają emocje klientów w USA.

Długofalowa strategia

Pod koniec 2017 roku Sergio Marchionne dyrektor generalny koncernu Fiat Chrysler zapowiedział, że w 2022 roku marka Alfa Romeo będzie oferować elektryczne modele swoich aut. Strategia i bliższe informacje na temat produkcji mają być ogłoszone w 2019 roku. Powstanie niebawem też SUV określany jako „największe auto” produkowane markę. Ma on wpisywać się w światowe trendy związane z ograniczeniem emisji w silnikach spalinowych. Model będzie wyposażony w potężny silnik spalinowy, ale żeby zredukować emisję zastosowane będzie rozwiązanie hybrydowe. Dyrektor techniczny Alfa Romeo Roberto Fedeli zdradził, że testowane jest hybrydowe połączenie czterocylindrowego silnika spalinowego z e-turbo tak by osiągnąć dużą moc i nie tracić tego co jest w DNA marki.

Bloomberg/Agata Rzędowska