ZUE będzie reperować infrastrukturę tramwajową w Krakowie

17 lipca 2015, 11:14 Infrastruktura

Grupa ZUE – jeden z podmiotów budownictwa branży kolejowej i miejskiej infrastruktury szynowej i energetycznej, podpisała umowę z Zarządem Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie na utrzymanie, konserwację i naprawę infrastruktury tramwajowej w Krakowie w latach 2015-2018. Wartość umowy to 42,3 mln zł netto. Rozpoczęcie realizacji umowy przewidziane jest na 1 sierpnia 2015 roku.

Zakres prac obejmuje m. in.:

  • Utrzymanie, konserwację, naprawy: torowisk tramwajowych, sieci trakcyjnej, napędów, sterowań i ogrzewań zwrotnic, sygnalizacji świetlnych wzbudzanych przez tramwaj, oraz elementów detekcji tramwajowej pracujących w systemach sygnalizacji drogowych, podstacji trakcyjnych i układu kablowego oraz prowadzenie Dyspozycji Systemu Zasilania,
  • Wykonanie napraw awaryjnych: torowisk tramwajowych, sieci trakcyjnej, napędów, sterowań i ogrzewań zwrotnic, sygnalizacji świetlnych wzbudzanych przez tramwaj, oraz elementów detekcji tramwajowej pracujących w systemach sygnalizacji drogowych, podstacji trakcyjnych i układu kablowego.

– Cieszymy się z podpisania 3-letniej umowy na utrzymanie, konserwację i naprawę infrastruktury tramwajowej w Krakowie, tym bardziej, że w ostatnim czasie złożyliśmy ofertę z najniższą ceną także w przetargu na utrzymanie, konserwację i bieżące naprawy urządzeń oświetlenia ulicznego i iluminacji na terenie Gminy Miejskiej Kraków w okresie najbliższych 2 lat. Warto przypomnieć, że odpowiadamy za utrzymane krakowskiego oświetlenia już od 12 lat, a krakowskiej infrastruktury tramwajowej – od lat 11. Bardzo cenimy sobie tego rodzaju kontrakty utrzymaniowe, realizowane w wieloletniej formule, jako korzystne dla obu stron. Wykonawca, mając kontrakt wieloletni, może zainwestować w odpowiedni sprzęt, narzędzia i maszyny dające mu możliwość prawidłowego świadczenia usługi. Z kolei Zamawiający zyskuje wiarygodnego partnera, który zapewni utrzymanie infrastruktury w odpowiednim standardzie zapobiegając jej degradacji i w efekcie umożliwiając zmniejszenie opłat za jej dostępność –  powiedział Wiesław Nowak, Prezes Zarządu ZUE S.A.

W ostatnim czasie nasze oferty zostały wybrane jako najkorzystniejsze w dwóch przetargach o łącznej wartości 98,9 mln zł. Pierwszy z nich to przetarg na realizację projektu „Rewitalizacja toru nr 2 linii kolejowej nr 131 na odcinku Tarnowskie Góry – Kalety, przebudowa Stacji Boronów oraz przebudowa 18 rozjazdów w stacji Tarnowskie Góry”, w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Tczew, odcinek Bydgoszcz Główna – Zduńska Wola – Chorzów Batory”. Wartość oferty to 45,9 mln zł netto, została ona złożona przez konsorcjum ZUE SA i Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o. Drugi projekt to ograniczone postępowanie przetargowe na „Przebudowę (modernizację) trasy tramwajowej na odcinku Dworzec Wileński – Żerań Wschodni”, w przypadku którego nasza oferta opiewała na 53 mln zł netto – dodał Wiesław Nowak.