PERN w ciągu 4 lat przeznaczy 2 mld zł na inwestycje w bezpieczeństwo energetyczne Polski po integracji z OLPP. Jak zapowiada spółka, połączenie spowoduje, że PERN będzie zajmował się nie tylko transportem i magazynowaniem ropy, ale również paliw.
– Inwestycje są podzielone na dwa segmenty – paliwowy i surowcowy. W tym pierwszym planujemy zwiększenie o 300 tys. m3 powierzchni magazynowej, z czego 100 tys. w przyszłym roku. W segmencie surowcowym skupimy się na rozbudowie bazy magazynowej na północy Polski – powiedział wiceprezes Rafał Miland podczas konferencji prasowej.
Połączenie spółek wejdzie w życie 2 stycznia 2018 r.
– Chcemy ogłosić przetarg na rozbudowę terminalu naftowego w Gdańsku. Chcemy powiększyć go o 360 tys. m sześc. – dodał wiceprezes.
Jak podaje PERN, połączenie z OLPP doprowadzi do uporządkowania rynku ropy i paliw oraz wzmocni bezpieczeństwo energetyczne naszego kraju. Dzięki połączeniu obu spółek powstanie podmiot, który będzie zajmował się nie tylko przeładunkiem morskim ropy oraz jej transportem rurociągowym i magazynowaniem, ale także transportem rurociągowym paliw i ich magazynowaniem. Dla klientów będzie to oznaczało ułatwienie współpracy, bo przy stole negocjacyjnym będą rozmawiali z jednym kontrahentem w sprawie całej palety rozwiązań, które do tej pory trzeba było uzgadniać odrębnie.
Kolejna próba
Od 2007 roku w PERN kilkukrotnie były podejmowane próby połączenia z OLPP. Obecnie proces od strony formalnej jest już sfinalizowany – poza zgodą właściciela zapadły już także wszystkie potrzebne decyzje korporacyjne w obu spółkach.
– Obecny zarząd PERN rozumie, że bez zaangażowania pracowników nie można przeprowadzić skutecznie tak złożonego projektu, jak Integracja Spółek. Dlatego negocjacje z pracownikami traktujemy priorytetowo – podkreślił Rafał Miland, Wiceprezes PERN – Celem połączenia jest budowa nowego, silnego podmiotu, który będzie solidnym i stabilnym pracodawcą z szerokimi możliwościami rozwoju– dodał.
W związku z połączeniem, które wejdzie w życie 2 stycznia 2018 roku, pracownicy otrzymali gwarancje zatrudnienia. Poza tym uzgodniono przekształcenie dodatku za staż pracy w stały dodatek do wynagrodzenia zasadniczego; „wykup” nagrody jubileuszowej od wszystkich uprawnionych pracowników, na zasadach określonych w projekcie ZUZP; włączenie do wynagrodzenia zasadniczego 20% premii regulaminowej. Zwiększono także budżet premiowy by promować efektywność.
Połączenie PERN i OLPP
Połączenie spowoduje, że PERN będzie zajmował się nie tylko transportem i magazynowaniem ropy, ale również paliw.
– Dzięki połączeniu z OLPP powstanie silny zintegrowany podmiot, który będzie solidnym i stabilnym pracodawcą. Obecny zarząd PERN rozumie, że bez zaangażowania pracowników nie można przeprowadzić skutecznie tak złożonego projektu. Dlatego negocjacje z pracownikami traktujemy priorytetowo – powiedział Miland.
Podstawowa działalność PERN to eksploatacja sieci rurociągów transportujących rosyjską ropę naftową dla największych producentów paliw w Polsce oraz w Niemczech. Realizację tej usługi umożliwiają dwie nitki rurociągu „Przyjaźń”, biegnące z Adamowa położonego przy granicy Polski z Białorusią do Płocka, a następnie Schwedt w Niemczech. Spółka posiada też sieć rurociągów produktowych oraz realizuje usługę magazynowania ropy naftowej.
AKTUALIZACJA 5.10 godz. 13.30: dodano wypowiedź wypowiedź Michała Milanda i komunikat spółki.
ISBnews/PERN