Z Warszawy do Egiptu | Kopalnia pod Legnicą | Polska sceptyczna wobec pomysłu liberalizacji kolei

3 maja 2013, 09:38 Alert

Codzienny przegląd prasy Biznes Alert

Z Warszawy znów do Armenii i Egiptu

(aeronews.pl)

Polskie Linie Lotnicze LOT przywracają w swojej ofercie rejsy do Erywania i Kairu – wynika z systemu rezerwacyjnego przewoźnika. Obie trasy „zainaugurowane” będą 15 czerwca.

W przypadku lotów do Armenii polski przewoźnik realizował będzie pięć rejsów w tygodniu w formule podobnej jak poprzednio, czyli w nocy. Do Kairu nowy rozkład przewiduje cztery loty w tygodniu – także w nocy.

Mały krok w stronę budowy kopalni węgla brunatnego pod Legnicą

(Rzeczpospolita)

Rada Gminy Wiejskiej Lubin, która sprzeciwia się budowie odkrywkowej kopalni węgla brunatnego między Lubinem a Legnicą, może zostać odwołana.

Tramwaje Pesy na Węgrzech wycofane z eksploatacji

(rynek-kolejowy.pl/Delmagyar

Jak donoszą węgierskie media, w tym tygodniu wszystkie dziewięć tramwajów Pesa Swing zostało wycofanych z eksploatacji w węgierskim Segedynie. Zatrzymanie pojazdów w zajezdni wiąże się ze względami bezpieczeństwa.

Geofizyka Kraków poszukuje gazu i ropy na Rzeszowszczyźnie

(gazlupkowy.pl)

Geofizyka Kraków prowadzi badania mające sprawdzić czy na terenie powiatów rzeszowskiego i łańcuckiego znajdują się nowe złoża gazu i ropy. Na tych terenach już wcześniej wydobywano błękitne paliwo.

Zmiana organizacji kursowania pociągu „Hańcza”

(pkp-intercity.pl)

W związku z prowadzonymi pracami modernizacyjnymi na odcinku Trakiszki – Sestokai z dniem 14 maja br. zmienia się organizacja kursowania pociągu „Hańcza” relacji Warszawa Zachodnia – Sestokai – Warszawa Zachodnia. Do/od Sestokai pociąg kursuje w soboty, niedziele i poniedziałki. We wtorki, środy, czwartki i piątki pociąg kursuje do/od Trakiszek, a na odc. Trakiszki – Sestokai – Trakiszki uruchomiona jest zastępcza komunikacja autobusowa.

Polska sceptyczna wobec pomysłów KE na liberalizację kolei

(PAP)

Rozwiązania proponowane przez Komisję Europejską w tzw. czwartym pakiecie kolejowym mogą niekorzystnie wpłynąć na polski rynek, a ich przyjęcie może rodzić obawy co do dalszego istnienia niektórych przewoźników – uważa wiceminister transportu Andrzej Massel.