Najważniejsze informacje dla biznesu

Northvolt nie dowiózł Niemcom baterii za dwa miliardy euro

Niemiecki producent samochodów, BMW, ogłosił dzisiaj, że odwołał zamówienie na ogniwa baterii do pojazdów elektrycznych od firmy Northvolt o wartości 2 miliardów euro (2,15 miliarda dolarów).

Niemieckie media, takie jak Handelsblatt i Manager Magazin, poinformowały, że szwedzki producent akumulatorów litowo-jonowych nie był w stanie dostarczyć zamówienia na czas zgodnie z długoterminowym kontraktem zawartym z BMW w 2020 roku.

Rzecznik BMW powiedział dzisiaj: „Northvolt i BMW Group wspólnie zdecydowały się skoncentrować działania Northvolt na celu opracowania kolejnej generacji ogniw baterii. BMW Group nadal ma silne zainteresowanie ustanowieniem w Europie producenta wydajnych i zrównoważonych ogniw baterii”. Koreańska firma Samsung SDI zastąpi Northvolt w dostawach dla BMW.

Manager Magazin poinformował, że Northvolt ma problemy z uruchomieniem produkcji na skalę przemysłową – jest dwa lata opóźniony i produkuje zbyt dużo odpadów. BMW zamówiło ogniwa Northvolt dla swojej piątej generacji baterii. Miały być one produkowane w Szwecji od tego roku, wykorzystując w 100% odnawialną energię z wiatru i hydroenergetyki. Jednak Northvolt nadal będzie dostarczać ogniwa nowej generacji, które BMW potrzebuje do swoich pojazdów Vision Neue Klasse.

W styczniu Northvolt ogłosił, że zebrał 5 miliardów dolarów na rozbudowę zakładu Northvolt Ett w północnej Szwecji oraz na recykling baterii – największy zielony kredyt w Europie do tej pory. W marcu firma rozpoczęła budowę fabryki gigafactory w Heide, Niemcy. Wczoraj Northvolt ogłosił, że przegląda plany budowy nowej fabryki w Borlänge w Szwecji, ale jeszcze nie podjęto decyzji, po tym jak szwedzka gazeta Dagens Industri poinformowała o anulowaniu umiejscowienia fabryki, powołując się na urzędnika gminnego.

Reuters / Mateusz Gibała

Szwedzki gigant rozpoczął budowę gigafabryki w Niemczech

Niemiecki producent samochodów, BMW, ogłosił dzisiaj, że odwołał zamówienie na ogniwa baterii do pojazdów elektrycznych od firmy Northvolt o wartości 2 miliardów euro (2,15 miliarda dolarów).

Niemieckie media, takie jak Handelsblatt i Manager Magazin, poinformowały, że szwedzki producent akumulatorów litowo-jonowych nie był w stanie dostarczyć zamówienia na czas zgodnie z długoterminowym kontraktem zawartym z BMW w 2020 roku.

Rzecznik BMW powiedział dzisiaj: „Northvolt i BMW Group wspólnie zdecydowały się skoncentrować działania Northvolt na celu opracowania kolejnej generacji ogniw baterii. BMW Group nadal ma silne zainteresowanie ustanowieniem w Europie producenta wydajnych i zrównoważonych ogniw baterii”. Koreańska firma Samsung SDI zastąpi Northvolt w dostawach dla BMW.

Manager Magazin poinformował, że Northvolt ma problemy z uruchomieniem produkcji na skalę przemysłową – jest dwa lata opóźniony i produkuje zbyt dużo odpadów. BMW zamówiło ogniwa Northvolt dla swojej piątej generacji baterii. Miały być one produkowane w Szwecji od tego roku, wykorzystując w 100% odnawialną energię z wiatru i hydroenergetyki. Jednak Northvolt nadal będzie dostarczać ogniwa nowej generacji, które BMW potrzebuje do swoich pojazdów Vision Neue Klasse.

W styczniu Northvolt ogłosił, że zebrał 5 miliardów dolarów na rozbudowę zakładu Northvolt Ett w północnej Szwecji oraz na recykling baterii – największy zielony kredyt w Europie do tej pory. W marcu firma rozpoczęła budowę fabryki gigafactory w Heide, Niemcy. Wczoraj Northvolt ogłosił, że przegląda plany budowy nowej fabryki w Borlänge w Szwecji, ale jeszcze nie podjęto decyzji, po tym jak szwedzka gazeta Dagens Industri poinformowała o anulowaniu umiejscowienia fabryki, powołując się na urzędnika gminnego.

Reuters / Mateusz Gibała

Szwedzki gigant rozpoczął budowę gigafabryki w Niemczech

Najnowsze artykuły