font_preload
PL / EN
Infrastruktura Żegluga 10 sierpnia, 2015 godz. 7:30   
REDAKCJA

Nowy port na mapie Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego

UM_Szczecin1

Już jutro do sieci przystani Pomorza Zachodniego oficjalnie dołączy port jachtowy na Wyspie Grodzkiej w  Szczecinie. Marina oraz 10 innych inwestycji projektu: „Zachodniopomorski Szlak Żeglarski – sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego” powstały dzięki 35 mln zł z Programu Innowacyjna Gospodarka.

Celem przedsięwzięcia była budowa infrastruktury sieci portów i przystani jachtowych w otoczeniu Zalewu Szczecińskiego oraz na wybrzeżu Bałtyku. Zmodernizowano istniejącą bazę do uprawiania żeglarstwa oraz poszerzono ją o nowe mariny: m.in. w Szczecinie, Wolinie, Kamieniu Pomorskim, Dziwnowie i Darłowie. Porty tworzą najważniejsze centra jachtowe Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego.

UM_Szczecin1

O unikalności szlaku decyduje możliwość połączenia żeglugi śródlądowej z pływaniem po otwartym morzu, wzdłuż wybrzeża Bałtyku, oraz odległość między portami na trasie Szczecin–Belin, która wynosi nie więcej niż 35 mil morskich i umożliwia dopłynięcie do kolejnej przystani w przeciągu kilku godzin. Szlak stwarza zatem warunki do bezpiecznej żeglugi dla wszystkich pasjonatów sportów wodnych. Przystanie i porty jachtowe wraz z przyległymi terenami rekreacyjnymi są ważnym punktem na mapie atrakcji turystycznych Zachodniego Pomorza nie tylko dla wodniaków, ale również dla mieszkańców i turystów.

DZIWNOW1_2

„Zachodniopomorski Szlak Żeglarski – sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego” jest jednym z projektów działania 6.4 „Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym” PO IG. Wsparcie w tym obszarze przyczyniło się do powstania unikatowych produktów turystycznych (np. Szlaku po podziemniach Rynku Głównego Krakowa). Nowe, cieszące się coraz większym zainteresowaniem inwestycje nie tylko zwiększają atrakcyjność Polski wśród turystów krajowych i zagranicznych, ale przekładają się również na wzrost innowacyjności gospodarki.

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju