Wypadki Tesli wpływają na reputacje firmy w Niemczech
(Reuters/MK)
Jak podaje agencja Reuters, Niemieckie Biuro ds. Pojazdów Silnikowych (KBA) nie zaakceptowało instalacji systemów autopilota w samochodach Tesli na terenie Niemiec. Powodem jest śmiertelny wypadek pojazdu tej marki, w którym zastosowano to rozwiązanie.
Wypadek do którego doszło w Maju na Florydzie, w wyniku którego zginął kierowca samochodu Tesla S, stał się głównym argumentem dla niemieckiego rządu za odrzuceniem programu autopilota, jeżeli ten będzie jeszcze w fazie beta. Według raportu KBA ww. system nie jest jeszcze na tyle sprawny, aby mógł być dopuszczony do testów na niemieckich drogach.
Tesla uczyniła już pierwsze kroki w celu dostania się na rynek europejski. Holandia zaakceptowała wykorzystanie systemu autopilota pomimo ostatnich wydarzeń. Jednak to Niemcy, jako największy rynek motoryzacyjny w Europie, są głównym celem Tesli.