(UM Warszawa)
Do Warszawy przyjechały już pierwsze przegubowe, gazowe Solbusy, zasilane skroplonym metanem (LNG), wyprodukowane przez firmę Lider Trading. Warszawa jest drugim miastem w Polsce i Europie (pierwszym był Olsztyn), w której do zasilania autobusów będzie używana ta innowacyjna technologia.
Autobusy na LNG nie potrzebują dużych zbiorników, a ich tankowanie trwa tylko kilka minut. Pojazdy spełniają najbardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6, a prostota konstrukcji silnika gazowego przekłada się na niskie koszty eksploatacji (o ok. 35 proc. mniejsze od tradycyjnych wozów). W początkach eksploatacji do tankowania będzie używana specjalna stacja mobilna sprowadzona z Niemiec.
Docelowa stacja pojawi się na terenie zajezdni Ostrobramska w połowie roku. Wszystkie pojazdy (10 z 35 sztuk), które dotarły do stolicy z Solca Kujawskiego są wyposażone w klimatyzację w wersji śródziemnomorskiej, elektroniczną informację wewnętrzną i zewnętrzną, monitoring oraz liczne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Zakup autobusów gazowych to fragment wielkiego programu wymiany taboru MZA. Od 2007 r. spółka kupiła już 900 autobusów za sumę miliarda zł. Ale to nie koniec – w tym roku na stołeczne ulice wyjedzie jeszcze co najmniej 135 nowych wozów.