icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Elektryczne samochody wkrótce mogą być ładowane podczas jazdy

Firma Qualcomm znana głównie z produkcji podzespołów dla telekomów pracuje nad technologią bezprzewodowego ładowania pojazdów z napędem elektrycznym podczas jazdy.

Qualcomm poinformował w ubiegłym tygodniu, że trzy lata po tym jak z powodzeniem przetestowano na torze wyścigowym Formuły E technologię Qualcomm Halo WEVC (wireless electric vehicle charging) sukcesem zakończyły się kolejne testy.

Tym razem testy ładowania z mocą 20 kW przeprowadzono dla dwóch pojazdów jednocześnie, które poruszały się z prędkością około 100 km na godzinę.
Technologia dynamicznego ładowania bezprzewodowego (dynamic electric vehicle charging -DEVC) została stworzona na bazie wcześniej opracowanego rozwiązania WEVC, które umożliwiało bezprzewodowe ładowanie pojazdów elektrycznych podczas postoju.

Projekt FABRIC, w ramach którego opracowano technologię DEVC był realizowany w Aucklend w Nowej Zelandii, jego koszty wyniosły ok. 9 mln euro i w części były sfinansowane ze środków unijnych. W ostatniej fazie projektu na demonstracyjnym 100 -metrowym torze pod Paryżem były testowane dwa samochody Renault Kangoo wyposażone w system DEVC.

CIRE.PL

Firma Qualcomm znana głównie z produkcji podzespołów dla telekomów pracuje nad technologią bezprzewodowego ładowania pojazdów z napędem elektrycznym podczas jazdy.

Qualcomm poinformował w ubiegłym tygodniu, że trzy lata po tym jak z powodzeniem przetestowano na torze wyścigowym Formuły E technologię Qualcomm Halo WEVC (wireless electric vehicle charging) sukcesem zakończyły się kolejne testy.

Tym razem testy ładowania z mocą 20 kW przeprowadzono dla dwóch pojazdów jednocześnie, które poruszały się z prędkością około 100 km na godzinę.
Technologia dynamicznego ładowania bezprzewodowego (dynamic electric vehicle charging -DEVC) została stworzona na bazie wcześniej opracowanego rozwiązania WEVC, które umożliwiało bezprzewodowe ładowanie pojazdów elektrycznych podczas postoju.

Projekt FABRIC, w ramach którego opracowano technologię DEVC był realizowany w Aucklend w Nowej Zelandii, jego koszty wyniosły ok. 9 mln euro i w części były sfinansowane ze środków unijnych. W ostatniej fazie projektu na demonstracyjnym 100 -metrowym torze pod Paryżem były testowane dwa samochody Renault Kangoo wyposażone w system DEVC.

CIRE.PL

Najnowsze artykuły