Alert

Orlen wchodzi w carsharing: Innowacje i środowisko

fot. PKN Orlen

Otwarcie PKN ORLEN na usługi carsharingu to efekt długoterminowej obserwacji rynku stacji paliw i zmian w sposobie poruszania się ludzi po mieście oraz uwarunkowań demograficznych. Podjęliśmy współpracę z Traficar, operatorem carsharingu, aby zbliżyć się do kolejnego pokolenia odbiorców, szczególnie ludzi kończących studia, zdobywających pierwsze doświadczenia zawodowe, którzy już teraz potrzebują bardzo szybkiego i uniwersalnego sposobu poruszania się po mieście, a dla których inwestycja we własny samochód jest nieefektywna bądź poza zasięgiem finansowym – tłumaczy Krzysztof Łagowski, Dyrektor Wykonawczy ds. Sprzedaży Detalicznej w PKN ORLEN.

Zapewnienie dostępności usługi carsharingu w sieci ORLEN wynika z dążenia Koncernu do sukcesywnego rozwoju oferty dla klientów na stacjach paliw. W ramach partnerstwa z Traficar, od 1 czerwca br., na wybranych stacjach pod marką ORLEN w miastach, w których dostępna jest usługa (Kraków, Warszawa), będzie można pozostawić i wypożyczyć samochód. Na poszczególnych obiektach Koncernu wyznaczone zostały dedykowane miejsca parkingowe. Jednocześnie PKN ORLEN, przewiduje dla klientów szereg ofert specjalnych i promocji z bogatej oferty Stop Cafe i Stop Cafe Bistro. Planowane jest również rozszerzenie współpracy w w kolejnych dużych polskich miastach.

Naszą współpracę rozpatrujemy w dwóch wymiarach. Po pierwsze umożliwia nam zwiększenie wykorzystania potencjału naszych stacji – biznesu, w którym faktycznie stykamy się z naszym ostatecznym odbiorcą – kierowcą. Dodatkowo wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom potencjalnych nowych klientów – chcemy przekonać ich, że marka ORLEN to klasa premium nie tylko w zakresie paliw, ale także gastronomii, sklepów convenience, czy nowych usług, takich jak carsharing. W ten sposób możemy zaprezentować jeszcze szerszej grupie odbiorców bogatą ofertę restauracji szybkiej obsługi Stop Cafe 2.0 i sklepów O!Shop, idealnych dla zabieganych klientów w miastach. Nie bez znaczenia pozostaje również aspekt prośrodowiskowy całego przedsięwzięcia, który wynikał będzie z użytkowania naszych wysokojakościowych paliw przez niskoemisyjne pojazdy – podkreślił Krzysztof Łagowski.

Według Frost & Sulllivan do 2025 r. światowa flota pojazdów carsharing wzrośnie niemal czterokrotnie, a liczba użytkowników tej usługi wzrośnie z 7,9 mln do 36,0 mln. W kontekście postępującej digitalizacji, urbanizacji, personalizacji ofert, stacje paliw będą odgrywać w przyszłości rolę centrum obsługi mieszkańców. Zainicjowana współpraca w zakresie carsharingu to odpowiedź PKN ORLEN na zachodzące zmiany układu sił na rynku. Podjęte działania są elementem strategii Koncernu, w której nowoczesne usługi, przemyślana oferta przygotowana pod klienta, czy samowystarczalność energetyczna obiektów będą kluczowym rozwojem segmentu detalicznego.

Decyzja PKN ORLEN to również kolejny przykład gotowości PKN ORLEN do aktywnego uczestnictwa w trendach kształtujących rynek – promocji nowoczesnych, wydajnych i niskoemisyjnych paliw, czy proekologicznych rozwiązań z wykorzystaniem stacji paliw. Kwestie promowania prośrodowiskowych projektów mają duże znaczenie, szczególnie w przestrzeni miejskiej, gdzie na bieżąco pojawia się problem zanieczyszczeń. Według nadal najlepszych pod względem metodyki, szacunków z Uniwersytetu w Berkeley (2011) jeden samochód we flocie carsharing zastępuje 9-13 samochodów pojedynczych użytkowników.

PKN Orlen


Powiązane artykuły

Legislacyjny Frankenstein

Na warszawskich salonach ktoś uznał, że polska gospodarka jest zbyt silna, a prawo zbyt logiczne — i tak powstał projekt...

Rolnicy na skraju wytrzymałości

Projekt UD213 (nowelizacja tzw. ustawy tytoniowej), który będzie procedowany 20 listopada na Stałym Komitecie Rady Ministrów, wzbudza poważne obawy środowiska...

Poznań to nie jest miasto dla przedszkolaków

Inwestycja w nowe przedszkole na poznańskim Grunwaldzie zamieniła się w wielomiesięczną batalię z Urzędem Miasta. Z jednej strony – determinacja...

Udostępnij:

Facebook X X X