icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Ładowanie dla 100 elektrycznych autobusów w Amsterdamie z polskim akcentem

 

30 maja 2015 zamówiono w firmie Heliox infrastrukturę do ładowania, która pozwoli poruszać się po Amsterdamie 100 elektrycznym autobusom. Kontrakt przewiduje zamontowanie 23 punktów o mocy 450kW do ładowania przez pantograf oraz 86 30kW szybkich ładowarek w standardzie CCS. Powstający projekt to system zasilania dla największej floty elektrycznych autobusów na świcie. Część instalacji znajdzie się przy lotnisku Amsterdam Amstelveen. Sieć ma zostać uruchomiona w 2018 roku.

Cały projekt został zainicjowany w 2016 roku. Zakres zamówienia obejmuje zarówno projekt, wykonanie i wdrożenie 13MW instalacji. Jednym z jego elementów jest przygotowanie systemu telemetrycznego do zarządzania i monitorowania poszczególnych stacji ładowania. Ten element dostarcza E.URBAN SYSTEM, z którym związany jest Dawid Kmiecik, jak o sobie mówi „e.Mobility Evangelist” od kilku lat działający na rynku elektromobilnym.

Heliox pracuje nad rozwiązaniami, które pozwolą w przyszłości ładować autobusy w czasie od 2 do 4 minut i wykorzystywać moc nawet 600kW. Szybkie ładowarki Heliox w standardzie CCS dostarczane są producentom autobusów od 2011 roku.

Agata Rzędowska

 

30 maja 2015 zamówiono w firmie Heliox infrastrukturę do ładowania, która pozwoli poruszać się po Amsterdamie 100 elektrycznym autobusom. Kontrakt przewiduje zamontowanie 23 punktów o mocy 450kW do ładowania przez pantograf oraz 86 30kW szybkich ładowarek w standardzie CCS. Powstający projekt to system zasilania dla największej floty elektrycznych autobusów na świcie. Część instalacji znajdzie się przy lotnisku Amsterdam Amstelveen. Sieć ma zostać uruchomiona w 2018 roku.

Cały projekt został zainicjowany w 2016 roku. Zakres zamówienia obejmuje zarówno projekt, wykonanie i wdrożenie 13MW instalacji. Jednym z jego elementów jest przygotowanie systemu telemetrycznego do zarządzania i monitorowania poszczególnych stacji ładowania. Ten element dostarcza E.URBAN SYSTEM, z którym związany jest Dawid Kmiecik, jak o sobie mówi „e.Mobility Evangelist” od kilku lat działający na rynku elektromobilnym.

Heliox pracuje nad rozwiązaniami, które pozwolą w przyszłości ładować autobusy w czasie od 2 do 4 minut i wykorzystywać moc nawet 600kW. Szybkie ładowarki Heliox w standardzie CCS dostarczane są producentom autobusów od 2011 roku.

Agata Rzędowska

Najnowsze artykuły