icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Śmigłowiec będzie pilnował ropociągów PERN

PERN chce monitorować pracę rurociągów, wykorzystując do tego loty patrolowe śmigłowcem na sześciu trasach przebiegu poszczególnych magistrali, którymi zarządza spółka. Loty mają być wykonywane kwartalnie, a także doraźnie, w przypadku awarii.

W ogłoszonym przetargu na wykonywanie lotów nad rurociągami PERN spółka podała, że umowa na świadczenie tej usługi zostanie zawarta z wybranym w postępowaniu podmiotem na trzy lata. Oferty można składać do 21 czerwca.

Jak poinformował PERN w dokumentacji przetargowej, loty patrolowe z wykorzystaniem śmigłowca mają być wykonywane z udziałem przedstawiciela tej spółki jako obserwatora, w godzinach umożliwiających ogląd trasy wybranego rurociągu „nieuzbrojonym okiem”.

PERN podał sześć tras, które mają zostać objęte cyklicznymi lotami patrolowymi, przeprowadzanymi w ustalonym wcześniej terminie, a także awaryjnymi – wykonywanymi niezwłocznie w przypadku takiej konieczności.

Wśród tras przelotów znalazły się m.in. rurociąg Odcinka Wschodniego, którym tłoczona jest rosyjska ropa naftowa z bazy magazynowej PERN w Adamowie przy granicy z Białorusią do bazy w Miszewku Strzałkowskim pod Płockiem, a także rewersyjna magistrala Odcinka Pomorskiego, biegnąca z bazy magazynowej spółki w Gdańska do bazy pod Płockiem.

Planowane loty patrolowe śmigłowcem, jak podał PERN, mają obejmować również trasy z Płocka do baz paliw w Nowej Wsi Wielkiej oraz w Rejowcu Poznańskim.
Według PERN, przeloty na poszczególnych trasach muszą być wykonywane w taki sposób, w tym na takiej wysokości, by umożliwić obserwatorowi m.in. ocenę wizualną ogólnego stanu infrastruktury, ocenę miejsca potencjalnych nieszczelności, a także inspekcję stanu oznakowania trasy magistrali oraz strefy ochronnej.

Na terenie kraju PERN zarządza siecią ponad 2,6 tys. km rurociągów naftowych i paliwowych oraz bazami magazynowymi o łącznej pojemności ok. 3,5 mln metrów sześc.

Kradzież ropy. PERN wykrył nielegalny odwiert

PERN to jednoosobowa spółka Skarbu Państwa, strategiczna dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, która tłoczy ropę naftową, w ilości ok. 50 mln ton rocznie, z Rosji do rafinerii krajowych: PKN Orlen w Płocku i Grupy Lotos w Gdańsku, a także dwóch rafinerii w Niemczech: PCK Schwedt i Mider Spergau.

PERN zapewnia również transport surowca dostarczanego do Polski drogą morską poprzez gdański Naftoport. W Gdańsku, oprócz bazy magazynowej, PERN posiada także uruchomiony w 2016 r. Terminal Naftowy, działający jako hub morski, o łącznej pojemności 375 tys. metrów sześc. ropy naftowej.

Kradzież ropy. PERN wykrył nielegalny odwiert

Polska Agencja Prasowa

PERN chce monitorować pracę rurociągów, wykorzystując do tego loty patrolowe śmigłowcem na sześciu trasach przebiegu poszczególnych magistrali, którymi zarządza spółka. Loty mają być wykonywane kwartalnie, a także doraźnie, w przypadku awarii.

W ogłoszonym przetargu na wykonywanie lotów nad rurociągami PERN spółka podała, że umowa na świadczenie tej usługi zostanie zawarta z wybranym w postępowaniu podmiotem na trzy lata. Oferty można składać do 21 czerwca.

Jak poinformował PERN w dokumentacji przetargowej, loty patrolowe z wykorzystaniem śmigłowca mają być wykonywane z udziałem przedstawiciela tej spółki jako obserwatora, w godzinach umożliwiających ogląd trasy wybranego rurociągu „nieuzbrojonym okiem”.

PERN podał sześć tras, które mają zostać objęte cyklicznymi lotami patrolowymi, przeprowadzanymi w ustalonym wcześniej terminie, a także awaryjnymi – wykonywanymi niezwłocznie w przypadku takiej konieczności.

Wśród tras przelotów znalazły się m.in. rurociąg Odcinka Wschodniego, którym tłoczona jest rosyjska ropa naftowa z bazy magazynowej PERN w Adamowie przy granicy z Białorusią do bazy w Miszewku Strzałkowskim pod Płockiem, a także rewersyjna magistrala Odcinka Pomorskiego, biegnąca z bazy magazynowej spółki w Gdańska do bazy pod Płockiem.

Planowane loty patrolowe śmigłowcem, jak podał PERN, mają obejmować również trasy z Płocka do baz paliw w Nowej Wsi Wielkiej oraz w Rejowcu Poznańskim.
Według PERN, przeloty na poszczególnych trasach muszą być wykonywane w taki sposób, w tym na takiej wysokości, by umożliwić obserwatorowi m.in. ocenę wizualną ogólnego stanu infrastruktury, ocenę miejsca potencjalnych nieszczelności, a także inspekcję stanu oznakowania trasy magistrali oraz strefy ochronnej.

Na terenie kraju PERN zarządza siecią ponad 2,6 tys. km rurociągów naftowych i paliwowych oraz bazami magazynowymi o łącznej pojemności ok. 3,5 mln metrów sześc.

Kradzież ropy. PERN wykrył nielegalny odwiert

PERN to jednoosobowa spółka Skarbu Państwa, strategiczna dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, która tłoczy ropę naftową, w ilości ok. 50 mln ton rocznie, z Rosji do rafinerii krajowych: PKN Orlen w Płocku i Grupy Lotos w Gdańsku, a także dwóch rafinerii w Niemczech: PCK Schwedt i Mider Spergau.

PERN zapewnia również transport surowca dostarczanego do Polski drogą morską poprzez gdański Naftoport. W Gdańsku, oprócz bazy magazynowej, PERN posiada także uruchomiony w 2016 r. Terminal Naftowy, działający jako hub morski, o łącznej pojemności 375 tys. metrów sześc. ropy naftowej.

Kradzież ropy. PERN wykrył nielegalny odwiert

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły